ریابکوف: دریای سیاه جای ماجراجویی انگلیس نیست

به گزارش وبلاگ ماریانا به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به ماجرای ورود ناوشکن انگلیسی به آب های سرزمینی روسیه در دریای سیاه، گفت: مسکو از انگلیس می خواهد که اعمال تحریک آمیزش را متوقف کند چرا که دریای سیاه محل مناسبی برای این دست بازی ها نیست.

ریابکوف: دریای سیاه جای ماجراجویی انگلیس نیست

ریابکوف در مصاحبه ای با مجله مژدونارودنایا ژین که روز سه شنبه منتشر شد، گفت: احتیاج است که تا حد ممکن سرراست و بی پرده با عاملین اعمال تحریک آمیز صحبت کنیم و به طور اساسی به آنها شرح دهیم که دفعه بعد باید اعمال تحریک آمیزشان را کنار بگذارند و در اینجا مداخله نکنند. خطر درگیری در نتیجه این اعمال ممکن است بیشتر افزایش یابد. دریای سیاه محلی مناسب برای این دست بازی ها نیست.

به گزارش وبلاگ ماریانا، پیشتر هم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ضمن اشاره به جنبه های سیاسی اقدامات تحریک آمیز ناوشکن انگلیسی دیفندر در دریای سیاه، گفته بود که این ناو جنگی به وضوح دنبال اهداف نظامی بود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین هم کمی پیشتر با اشاره به اقدام ناوشکن انگلیسی مبنی بر ورود به آب های کریمه، گفته بود که دولت روسیه به انگیزه های پشت پرده دولت لندن واقف است. پسکوف در این باره افزوده بود: این یک اقدام تحریک آمیز، عامدانه و از پیش طراحی شده بود.

دوم تیر ماه امسال یک فروند ناوچه گشت ساحلی روسی به سوی ناوشکن انگلیسی دیفندر به علت نقض حریم دریایی روسیه در نزدیکی دماغه فیولنت در دریای سیاه، تیراندازی کرد. یک فروند شکاری سوخو 24 ام روسیه هم به این ناوشکن انگلیسی به صورت هشدار آمیز تیراندازی و جهت حرکت آن را بمباران کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ریابکوف: دریای سیاه جای ماجراجویی انگلیس نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: دریای سیاه جای ماجراجویی انگلیس نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید