سند چارچوب ملی مدارک تحصیلی حلقه تضمین کیفیت در نظام آموزش عالی است

به گزارش وبلاگ ماریانا، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: سند چارچوب ملی مدارک تحصیلی، شناسنامه نظام آموزش عالی را مطرح و به جهان معرفی می نماید همچنین حلقه تضمین کیفیت در نظام آموزش عالی است.

سند چارچوب ملی مدارک تحصیلی حلقه تضمین کیفیت در نظام آموزش عالی است

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ ماریانا، جعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت صبح امروز 20 آبان ماه 99 در چهاردهمین کنفرانس مجازی ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام دانشگاهی که به میزبانی دانشگاه خوارزمی برگزار گردید، گفت: اعتقاد دارم نظام آموزش عالی ایران بعد از انقلاب اسلامی دوران توسعه کمی خود را در همه ابعاد آغاز کرد.

وی ادامه داد: امروز می توانیم ادعا کنیم، نظام آموزش عالی ایران از نظر توسعه کمی دستاورد های ارزشمندی داشته و پیروز شده است به سرمایه انسانی کشور شکل بدهد و کشور ما از نظر شاخص های کمی جزو کشور های صاحب نام در جهان است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت اضافه کرد: امروز شاهد هستیم این سرمایه های انسانی که در نظام آموزش عالی شکل گرفته اند، منشاء تحولات اثربخشی در نظام صنعتی، مالی جامعه ایران شدند.

وی ادامه داد: امروز بعد از پشت سرگذاشتن دوران توسعه کمی، شاهد هستیم که دانشگاه ها به سرعت سیاست های ارتقای کیفیت را دنبال می نمایند و در صدد هستند چرخه توسعه کمیت را با سیاست های ارتقای کیفیت تکمیل نمایند که برگزاری این همایش از جمله این اقدامات است.

توفیقی ادامه داد: من اخیرا متوجه شدم بسیاری از کشور های جهان نسبت به تدوین سندی اقدام می نمایند تحت عنوان سند چارچوب ملی مدارک تحصیلی، وقتی تجربه کشور های مختلف را مطالعه کردم متوجه شدم این سند حلقه تضمین کیفیت و ارتقای کیفیت در نظام آموزش عالی است، چرا که کشور های پیشرفته اقدام به تدوین سند مذکور می نمایند، این سند محور های کلیدی دارد که همه مرتبط با ارتقا کیفیت در نظام دانشگاهی است.

توفیفی اضافه کرد: دراین سند هر کشوری سیاست های حاکم بر نظام آموزش عالی خود را اعلام می نماید، همچنین سیاست های حاکم بر صدور مدارک تحصیلی، انواع مدارک تحصیلی در نظام های مختلف آموزش عالی، ارتباط این مدارک باهم، همه مطرح می گردد، تا نظام آموزشی عالی کشور را یک نظام یکپارچه تعریف کند.

وی ادامه داد: اینکه ارتباط برنامه درسی با بازار کار چیست؟ مکانیزم تضمین کیفیت مدارک تحصیلی چیست، چیزی که ما در نظام آموزش عالی خیلی به آن احتیاج داریم، ولی کمتر به آن پرداخته ایم.

وی ادامه داد: در واقع این سند شناسنامه نظام آموزش عالی را مطرح و به جهان معرفی می نماید. امروز در پیمان های آموزشی کشور های مختلف جهان، داشتن این شناسنامه یکی از پیش احتیاج های شناسایی مدارک تحصیلی است.

وی گفت: یکی از مسائل ما در بحث اشتغال و بازار کار دانش آموختگان با آن روبرو هستیم، از هم گسیختگی بین برنامه های دروسی و احتیاج بازار کار است، این سند یاری می نماید ارتباط دانشگاه، صنعت و بازار کار ایجاد گردد.

توفیقی ادامه داد: امیدواریم با طراحی این سند نظام آموزش عالی را در راستا کیفیت حرکت دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سند چارچوب ملی مدارک تحصیلی حلقه تضمین کیفیت در نظام آموزش عالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند چارچوب ملی مدارک تحصیلی حلقه تضمین کیفیت در نظام آموزش عالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید