نروژ خطوط هوایی خود را توسعه می دهد

به گزارش وبلاگ ماریانا، سه سال و نیم پیش نروژ در صنعت حمل ونقل هوایی یک تازه کار محسوب می شد. اما امروزه نروژ جایگاه دهم را بین خطوط هوایی دنیا از لحاظ ظرفیت مسافر کسب نموده است. با خبرنگاران همراه باشید تا در این باره بخوانید.

نروژ خطوط هوایی خود را توسعه می دهد

خطوط هوایی نروژ در آستانه رونمایی از برنامه نو خود قرار گرفته است، برنامه ای که به منظور کاهش هزینه و توسعه جهتها به شهرهای نو در ایالات متحده و اروپا طراحی شده است. ماه گذشته دپارتمان حمل ونقل ایالات متحده همکاری خطوط هوایی نروژ را در ایرلند تصویب کرد، که قدمی در راستای پیشرفت برنامه محسوب می گردد.

رشد نروژی ها در این زمینه برای خطوط هوایی قدیمی تر، مانند بریتیش ایرویز، دلتا و آمریکن که در جهت آتلانتیک کار می نمایند، نوعی هشدار رقابتی محسوب می گردد.

این تصویب حدود 3 سال زمان برد که باعث شد نقدها در زمینه کمر خم کردن آژانس به خطوط هوایی قدرتمند و اتحادیه های کار افزایش یابد.

بیورن کیوس پایه گذار این هواپیمایی در نظر دارد در درازمدت سفرهای خود را در جهت آتلانتیک و شهرهای دوسلدورف، برلین ورم توسعه دهد.

نروژی ها در گذشته نیز به شهرهای آمریکایی مانند نیویورک، لس آنجلس، لاس وگاس، اوکلند، کالیف، اورلاندو، فورت لاودردیل و فلا پرواز نموده اند.

در اروپا این شرکت در فرودگاه هایی مانند فرودگاه لندن، پاریس، کپنهاگ، استکهلم و اسلو فعالیت می نماید.

در کنار خطوط هوایی نروژ، شرکت های مقرون به صرفه قیمت دیگر مانند WOW Air، کندور (Condor)، خطوط هوایی توماس کوک انگلیس و یورووینگز (از توابع لوفت هانزا) به علت پیمان آسمان های آزاد امکان پرواز در جهتهای آتلانتیک را بدست آوردند.

قدرت یافتن شرکت های حمل و نقل هوایی مقرون به صرفه قیمت بوسیله هواپیماهای کم-مصرف دو موتوره و تمایل مسافران برای چشم پوشی از امکانات لوکس در ازای بلیط های به صرفه جهت گشته است.

مسلما شرکت های هواپیمایی قدرتمند در برابر رشد شرکت های تازه کار در خطوط هوایی آن ها بیکار نخواهند نشست. سال جاری هواپیمایی بریتانیا میخواهد بین فرودگاه گتویک، فورت لاودردیل و اوکلند پروازهای خود را برقرار سازد؛ یعنی در جهتهایی که نروژی ها پرواز می نمایند. شرکت مادر هواپیمایی بریتانیا، گروه هواپیمایی های بین المللی، برای رقابت با نروژی ها میخواهد پروازهایی مقرون به صرفه قیمت را از بارسلونا سامان دهد.

در ایالات متحده، جت بلو (JetBlue) میخواهد وارد بازار اروپا گردد. فیلیپ استوارت سخن گوی هواپیمایی گفته که جت بلو می تواند ایرباس A321LR را به کار گیرد که پتانسیل سفر به اروپا از ساحل شرقی آمریکا را دارد. او بعلاوه بیان می نماید که اروپا از رقابت ضعیف و قیمت های بالا رنج می برد و این دقیقا همان فضایی است که جت بلو مایل به رقابت در آن است.

شرکت های آمریکایی به وسیله ارائه امکانات ویژه به مسافران خود نروژی ها را به چالش می کشند. امکاناتی مانند فضای بیشتر برای پا، دسترسی به غذا و کافه در فرودگاه و 3 نوع بلیط اقتصادی به مسافران این هواپیمایی پیشنهاد می گردد.

مدیر شرکت دلتا، گلن هاون اشتاین، می گوید که تا سال آینده بلیط پایه اقتصادی برای پروازهای بین المللی شروع به کار خواهد نمود، که در آن بلیط ها در گیت های ورودی فرودگاه واگذار می شوند و امکان تغییر و یا کنسل کردن آن وجود ندارد.

علاوه بر آن، با شروع سال جاری شرکت دلتا سرویس های گران قیمت و ویژه خود را در ایرباس A350 و بوئینگ 777 شروع خواهد نمود که شامل فضای پای بیشتر، غذای های بهتر و سایر امکانات دیگر است.

هواپیمایی آمریکن نیز سفرهای نو اقتصادی ویژه را در پرواز های دریم لاینر 787-9 در جهتدالاس بهمادرید و پاریس شروع نموده است و میخواهد این نوع سفر را به پروازهای بین المللی خود تعمیم دهد.

در دسترس بودن پیشنهاد های مختلف در پرواز باعث محبوبیت پرواز های مقرون به صرفه قیمت در تقابل با کلاس تجاری می گردد. گریلی کوخ، مدیر Association of Corporate Travel Executives می گوید که اعضای این جامعه در پی بازه ای نو از قیمت ها و جهتها هستند. او می گوید:

گاهی اوقات مسافران در جهت بستن قراردادی به ارزش میلیون ها دلار هستند و سفری با این درجه از اهمیت نیازمند پرواز با کلاس تجاری است. در سایر اوقات گزینه ای کم هزینه تر برای سفر عاقلانه تر است. این موضوع به خصوص در خصوص شرکت های تازه کار با بودجه ای محدود صدق می نماید.

آندرس لینداستورم، سخنگوی هواپیمایی نروژ، می گوید که یک سوم بلیط های جهت آتلانتیک این هواپیمایی به وسیله اشخاص حقوقی خریداری شده است. این شرکت امیدوار است که در جهتهای نو خود به آمریکا این عدد را حفظ نماید.

هواپیمایی نروژ در حالی که استراتژی جهتهای آتلانتیک خود را دنبال می نماید، با چالش هایی نو روبرو می گردد.

هنری هارتولت، تحلیل گر سفر در اتمسفر ریسرچ (Atmosphere Research) می گوید:

وقتی بیش از حد جهتهای پرواز را توسعه می دهید ریسک افزایش شدید قیمت سوخت وجود دارد. اگر مسئله ای در رابطه با هزینه های سفر پیش آید، مسافران سفرهای اقتصادی بیش از همه تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

در سال 2012، هواپیمایی نروژین یکی از بزرگترین خریدهای هواپیما را در تاریخ خطوط هوایی انجام داد و سال بعد برنامه دارد که 20 هواپیمای دیگر را، که می توانند در جهتهای آتلانتیک پرواز نمایند، خریداری کند.

آقای کیوس، مدیر عامل هواپیمایی نروژ در خصوص توانایی های شرکت اش برای گستردن بازه پروازها اطمینان خاطر دارد. او می گوید:

ما در شرایط اقتصادی بسیار مطلوبی قرار داریم. یکی از نکات مهم استفاده از هواپیماهایی است که مصرف سوخت پایینی دارند. بازار به وسیله بلیط های مقرون به صرفه قیمت تحریک می گردد. امروز طبقه ای نو از مسافران شکل گرفته که در گذشته توانایی اقتصادی برای سفرهای هوایی در جهتهای آتلانتیک را نداشتند.

منبع: کجارو / nytimes.com

به "نروژ خطوط هوایی خود را توسعه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نروژ خطوط هوایی خود را توسعه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید