قرار بود جزیره لارک قطب گردشگری گردد

به گزارش وبلاگ ماریانا، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، قرار بود جزیره لارک قطب گردشگری گردد اما متولیان اصلی در این جزیره حضور ندارند.

قرار بود جزیره لارک قطب گردشگری گردد

وحید خاوه ای، مدیرعامل بنیاد علوی درباره فعالیت های بنیاد در منطقه ها محرومی از جمله قلعه گنج و جزیره لارک گفت: قلعه گنج در فکر ها به عنوان منطقه محروم نقش بسته است اما این کلمه از دو بخش قلعه و گنج تشکیل شده است گنج یعنی ثروت و دارایی و قلعه جایی است که انباشت ثروت در آنجا اتفاق می افتد.

مدیرعامل بنیاد علوی گفت: در این منطقه ها ثروت وجود داشته است ولی اتفاقاتی افتاده که مردم آنجا از داشته های خودشان فاصله بگیرند. منطقه قصرقند هم در استان سیستان و بلوچستان همینطور است. وقتی به 200 سال پیش بر می گشت، جز منطقه ها خوب بود اما الان جزو منطقه ها محروم است، چون راههایی که کشیده اند باعث شده این شهرستان را دور بزند.

وی گفت: معمولاً همه منطقه های که با آنها کار می کنیم جز منطقه های هستند که سابقه سکونت در آنها چند صد ساله است. پس لازم نیست کار عجیبی کنیم فقط کافی است مردم دارای پتانسیل موجود را تحریک نموده تا دوباره وارد فعالیت های مالی شوند چون همه آنها دارای توانایی هستند.

خاوه ای درباره فعالیت های بنیاد علوی در جزیره لارک نیز گفت: قرار بود این جزیره قطب گردشگری گردد. ما طرح هادی آنجا را انجام داده، رفت و آمد ایجاد کردیم و حتی گروه بردیم. اما متولی اصلی گردشگری اصلاً در آنجا حضور ندارد.

مدیرعامل بنیاد علوی گفت: مردم لارک نمی دانند قرار است به کدام سمت بروند زمینه سازی ها را باید استانداری به عنوان درخواست کننده انجام می داد بعد بنیاد علوی در آنجا آغاز به کار می کرد. اما این اتفاق نیفتاد. به همین علت باید مردم لارک بخواهند که دیده شوند.

وی ادامه داد: ما باید با مردم تبادل نظری بیشتری کنیم. می بایست نقش لارک در آمایش استان هرمزگان روشن گردد. این جزیره ظرفیت های گردشگری، سیاسی و نظامی دارد و مردم از جهت قومی با بقیه منطقه ها استان فرق دارد. اینها را باید روشن کنیم. آنجا قبل از انجام کار اجرایی به این احتیاج دارد که با مردم تبادل نظر گردد.

منبع: همگردی

به "قرار بود جزیره لارک قطب گردشگری گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرار بود جزیره لارک قطب گردشگری گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید