لغو ممنوعیت سفر گردشگران ایرانی به ترکیه

به گزارش وبلاگ ماریانا، با لغو ممنوعیت سفر گردشگران به ترکیه و برگزاری تورهای ترکیه،همه چیز به حالت قبل بازگشت.

تورهای گردشگری ترکیه بعد از 28 روز از ممنوعیت برگزاری به وسیله سازمان میراث فرهنگی و اعتراض متعدد آژانس های مسافرتی در ایران دوباره با اعلام سخنگوی وزارت خارجه از سر گرفته شد.

لغو ممنوعیت سفر گردشگران ایرانی به ترکیه

28 روز پیش سازمان میراث فرهنگی در پی کودتای ترکیه در بیانیه ای از دفاتر خدمات مسافرتی خواست تا اطلاع ثانوی و تا زمان برقراری مجدد امنیت، از ثبت نام و اعزام توریست به مقاصد توریستی ترکیه خودداری نمایند.

در این میان بعضی از مقامات ترکیه ای که از ممنوعیت سفرهای ایرانیان به این کشور متضرر شده بودند، بارها در نشست های خبری خود به این موضوع اذعان کردند که ایرانیان توریستان خوب ترکیه هستند و ما درصدد برقراری دوباره این تورها به مقصد ترکیه هستیم تا اینکه لحظاتی پیش، سایت وزارت خارجه در خبری گفت: بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤال تعدادی از وبلاگ ماریانا، درخصوص تفاهمات اجرا شده در سفر دیروز وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه گفت : سفر دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به این کشور که با استقبال گرم مقامات ترکیه همراه بود، را سفری سازنده و در جهت منافع مردم دو کشور می دانم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود : در این سفر مذاکرات طولانی و مفصلی درخصوص مسایل سیاسی دوجانبه ، موضوعات منطقه ای و بین المللی و سایر مسایل مورد علاقه دو کشور مورد بحث و آنالیز نهاده شد. بعلاوه در این دیدارها و مذاکرات به عمل آمده پیرامون همکاری های دوجانبه، تفاهمات و توافقاتی صورت پذیرفت.

بهرام قاسمی در پاسخ به سؤال یکی از وبلاگ ماریانا در خصوص چگونگی سفر به ترکیه افزود: با توجه به درخواست طرف ترکیه ای پیرامون برقراری مجدد تورهای توریستی ایران به مقصد ترکیه و از آنجائیکه دولت ترکیه علاقمند به برقراری مجدد این تورها است و توریستان ایرانی را جزء برترین توریستان و بازدید نمایندگان از این کشور می دانند ، در خصوص امنیت و رفاه حال توریستان ایرانی قول های مساعدی را به طرف ایرانی اعلام داشته اند ، طرف ایرانی پذیرفت که ممنوعیت سفر تورهای توریستی به ترکیه با توجه به پذیرش تعهدات لازم از سوی دولت ترکیه را لغو نماید و از این پس آژانس های مسافرتی کشورمان می توانند به صلاحدید و با آنالیز های همه جانبه و ایجاد تمهیدات لازم و مناسب و مورد احتیاج شهروندان ایرانی در هماهنگی و تماس با شرکای ترکیه ای خود نسبت به اعزام تورهای توریستی به این کشور همسایه اقدام نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد : برطرف ممنوعیت سفر توریستان ایرانی به همراه تورهای توریستی به وسیله آژانس های ایرانی به معنی سلب مسئولیت آژانس ها و مؤسسات توریستی نخواهد بود و آنها باید طی تفاهمات دقیق و آنالیز شرایط در جهت فراهم ساختن رفاه کامل توریستان ایرانی اقدام لازم به عمل آورند .ساز و کارهای لازم و چگونگی شروع مجدد این فرآیند و اقدامات مقتضی از سوی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و توریستی متعاقباً و بعد از هماهنگی های لازم اعلام خواهد شد.

طبق اعلام سازمان میراث فرهنگی در سال 94 بیش از یک میلیون و نهصد هزار نفر از ایران به ترکیه رفته بودند که از رشد 17 درصدی نسبت به سال 93 برخوردار بوده است.

منبع: الی گشت

به "لغو ممنوعیت سفر گردشگران ایرانی به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو ممنوعیت سفر گردشگران ایرانی به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید