مجموع فوتی های ناشی از ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری به 354 نفر رسید

به گزارش وبلاگ ماریانا، رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مجموع فوتی های ناشی از ابتلا بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری همان 354 نفر رسید.

مجموع فوتی های ناشی از ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری به 354 نفر رسید

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ ماریانا، سید علی درخشان مدیر روابط عمومی و رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از آخرین آمار مربوط به مبتلایان به کرونا و تشریح شرایط شیوع این بیماری در استان خبر داد.

درخشان اضافه نمود: طی 24 ساعت گذشته 372 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 71 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه شهرکرد بیان کرد: طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 23 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد آمده است، هم اکنون 246 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 190 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

وی شرح داد:، طی شبانه روز گذشته 3 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری همان 354 نفر اعلام شده است.

درخشان گفت: هم اکنون تعداد بیماران با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد و تحت مراقبت در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان 41 نفر اعلام شده است.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: علی رغم رعایت پروتکل های بهداشتی، بویژه استفاده از ماسک همچنان شاهد جولان ویروس منحوس کرونا هستیم. به دلیل تکمیل ظرفیت مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) شهرکرد طی روز های اخیر، از ظرفیت بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع) فرخشهر استفاده و در صورت تداوم این فرایند برای بستری بیماران مبتلا به کرونا از هفته های آینده شاید مجبور به استفاده از مراکز غیر درمانی شویم.

وی خاطرنشان کرد: هرساله پس از اتمام ماه های محرم و صفر شاهد برگزاری مراسم های جشن عروسی و عقد هستیم یادآوری شده است، امسال کاملا شرایط متفاوت است و برگزاری هرگونه مراسم دورهمی، جشن عقد، عروسی و تولد به معنای برگزاری جشن کرونا محسوب می شود و حداقل در هر مراسم 2تا 3بیمار مبتلا به کرونا و ناقل این بیماری وجود دارد که می تواند موجب انتقال بیماری به کل شرکت کنندگان در این مراسم شود.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآورشد: در پایان نیز با ابراز تاسف از اینکه، بیماری وارد چرخش خانوادگی شده آمده است، تشکیل هرگونه مراسم می تواند موجب تشدید و تسریع فرایند گسترش بیماری کرونا شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مجموع فوتی های ناشی از ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری به 354 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموع فوتی های ناشی از ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری به 354 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید