پارک هری پاتر دری به دنیای سحر و جادو

به گزارش وبلاگ ماریانا، آیا به جادو اعتقاد دارید؟ جی. کی رولینگ، نویسنده چیره دست انگلیسی کتاب های هری پاتر، با ایجاد دنیای سحر آمیز ما را به این باور رساند که همه چیز ممکن است. شاید سال ها منتظر نامه پذیرش به مدرسه هاگوارتز بوده و یا آرزوی قدم زدن در کوچه دیاگون (Diagon Alley) را داشتیم. چوب دستی های خود را از شاخه های درخت کنده و به همراه دوستان وردهای معروف را تکرار نموده ایم. قبل از ساخت پارک موضوعی، تور های اتوبوسی هری پاتر در لندن مسافران را به لوکیشن های فیلمبرداری می برد. هم اکنون یونیورسال استودیوز دنیای جادویی هری پاتر را با ساخت پارک موضوعی، علاقه مندان به کتاب و فیلم های هری پاتر را گرد خود آورده است. اگر شما نیز یکی از علاقه مندان دنیای جادویی هستید، پارک هری پاتر شما را با تجربه ای ناب همراه می سازد.

پارک هری پاتر دری به دنیای سحر و جادو

پارک هری پاتر، دنیای سحر آمیز از کتاب تا واقعیت

یونیورسال استودیوز (Universal Studios) با بازنمایی شخصیت ها و خصوصیت های فرهنگی دنیای هری پاتر، علاقه مندان به این دنیای جادویی را از هر گوشه دنیا به سمت خود می کشاند. فاز اول پارک هری پاتر در سال 2010 فعالیت خود را آغاز کرد و فاز دوم آن سال 2013 در های خود به عموم گگردد. مهم ترین بخش پارک، کوچه دیاگون (Diagon Alley)، که نامی آشنا برای هواداران هری پاتر است، به طور رسمی از سال 2014 میزبان گردشگران و علاقه مندان به پارک هری پاتر است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با جزئیات این دنیای هیجان انگیز آشنا کنیم. دنیای جادوگری هری پاتر را در دو بخش یونیورسال استودیوز فلوریدا و جزیره ماجراجویی یونیورسال با یکدیگر تجربه می کنیم.

جزیره ماجراجویی پارک هری پاتر | Islands of Adventure

فاز اول پارک هری پاتر، به نام جزیره ماجراجویی یا هاگزمید (Hogsmeade)، شما را به بخش جادویی پارک می برد. با استفاده از آخرین تکنولوژی های پیشرفته کوچکترین جزئیات دنیای هری پاتر در این پارک بازنمایی شده است. برای گردش باید وارد دروازه هاگوارتز شوید و در صف مهمانان منتظر بمانید. با سوار بر گشت داخلی هری پاتر و سفر ممنوعه سفر شما آغاز می گردد.

همان طور در فیلم های هری پاتر شاهد بودیم، ما با دنیای جادویی هری پاتر به همراه شخصیت اصلی داستان به وسیله کوچه ها و اتاقک های ناشناخته آشنا شدیم. گشت داخلی نیز از همین کوچه ها آغاز می گردد. سپس در این گشت به مدرسه هاگوارتز می روید، از کلاس های درس هری و دوستانش دیدن می کنید. اتاق دفاع در برابر جادوی سیاه و اتاق رییس مدرسه از بخش های شگفت انگیز گشت شما خواهد بود.مسابقات کوئیدیج (Quidditch)، درخت 400 ساله Whomping Willow نیز در صف نمایش قرار دارند.

اتاق سبز را به یاد دارید؟ همان جایی که مهم ترین معجون های سحر آمیز ساخته می شوند. سر تا سر این پارک حول محور بخش جادویی دنیای هری پاتر می چرخد. آینه خاطرات و پرتره های سخنگو موسسان مدرسه هاگوارتز نیز در انتظار شما هستند. پارک های موضوعی این امکان را ایجاد نموده اند تا بازدید نمایندگان بتوانند از نزدیک تجربه حضور در دنیای داستان ها و فیلم های مورد علاقه خود را به دست بیاورند.

موجود دوست داشتنی هاگرید رو به یاد دارید؟ در ادامه جهت گشت خود می توانید سوار بر هیپوگریف (Hippogriff) شوید. سورتمه هیپوگریف شما را به جنگل ممنوعه می برد، دور مزرعه کدو حلوایی دور خواهید زد و خانه هاگرید را خواهید دید. در ادامه به دوست داشتنی ترین بخش استودیو می رویم.

کوچه دیاگون پارک هری پاتر | Diagon Alley

در کوچه دیاگون پارک هری پاتر به تمامی فروشگاه هایی که در کتاب و فیلم های هری وجود دارد را خواهید دید. تجربه بازدید کوچه دیگون را طوری طراحی کردند که بازدید نمایندگان تجربه مشابه به هری را داشته باشند. یعنی از کوچه های لندن وارد کوچه دیاگون خواهید شد و از فورشگاه های معروف آن دیدن خواهید کرد.

در قلب کوچه دیاگن، فروشگاه اولیوندرز (Ollivanders) قرار گرفته است که از سال 382 قبل میلاد تا به امروز بهترین چوب دستی های دنیای جادوگری را برای جادوگران می سازد. مهمانان حاضر در فروشگاه خواهند دید که چگونه چوب دستی جادوگر خود را انتخاب می نماید. مهمانان می توانند چوب دستی مخصوص خود یا یکی از چوب دستی های شخصیت های هری پاتر را خریداری نمایند.

در انتهای کوچه دیاگون، از بانک گرینگاتز (Gringotts) دیدن خواهید کرد. اژدهای گرینگاتز آن جا منتظر شما خواهد بود. در گشت داخلی بانک و با عینک های سه بعدی شما باید از دست اژدها گرینگاتز فرار کنید. در جهت هری، ران و هرمانی را خواهید دید ولی باید از دست جادوگر سیاه، ولدمورت فرار کنید و خود را به کوچه دیاگون برسانید.

در رستوران لیکی کولدرون (The Leaky Cauldron) می توانید غذاهای سنتی انگلیسی خورده و بستنی مخصوص فلوروسنت را مزه کنید. همچنین نوشیدنی های مخصوصی وجود دارد که می توانید با یاری معجون های سحر آمیز مخلوط کنید.

فروشگاه رنگارنگ جورج و فرد (Weasleys Wizard Wheezes) انواع اسباب بازی ها، وسایل شعبده و جعبه های سحر آمیز برای فروش دارد. با سر زدن به این فروشگاه آیتم خود را انتخاب کنید. سال ها می توانید به عنوان سوغاتی از سفر خود به دنیای هری پاتر یاد کنید.

هر آن چه که پیش از بازدید باید بدانید

پیش از بازدید از پارک هری پاتر، نکات مهمی را باید در نظر داشته باشید که در زیر به توضیح آن می پردازیم.

فاز اول و دوم پارک جدا از یکدیگر هستند و برای رفتن از یک سوی پارک به سوی دوم آن می توانید از قطار هاگوارتز (Hogwarts Express) بهره ببرید. از ایستگاه کینگز کراس لندن در یونیورسال استودیوز فلوریدا سوار بر قطار شده و به جزیره ماجراجویی یا هاگزمید بروید.

محدودیت قد برای بازدید نمایندگان پارک وجود دارد. بازدیدنمایندگان می بایست 120 سانتی متر و بالاتر باشند.

هزینه خرید از کوچه دیاگون، غذاخوری و نوشیدنی ها بصورت جداگانه حساب می گردد.

شرایط بسیار مناسبی برای افراد کم توان وجود دارد. یعنی افرادی که از جایگاه های چرخ دار استفاده مینمایند به راحتی می توانند از پارک هری پاتر دیدن نمایند.

برای افراد کم شنوا و کم بینا مترجم های حاضر در محل وجود دارد.

افراد با معلولیت های مختلف و افرادی که از سگ های آموزش دیده یاری می گیرند اجازه ورود به پارک را دارند.

دستگاه های اکسیژن نیز در محل نصب هستند.

قیمت بلیط برای بزرگسالان 302 یورو و بچه ها 3 الی 9 سال 294 یورو است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص امکانات و دسترسی ها به وب سایت رسمی یونیورسال استودیوز فلوریدا سر بزنید.

پارک های موضوعی اوقات فراغت خوبی را برای بازدید نمایندگان خود فراهم می آورد. فضاهای فانتزی، جاذبه های دیدنی برای تداعی کردن حالات واقعی گردشگران بسیاری مجذوب خود می نماید. پارک هری پاتر نیز جزو آن دسته از پارک هایی است که با آخرین و پیشرفته ترین تکنولوژی روز بهترین تجربه را در اختیار بازدید نمایندگان خود قرار می دهد. اگر تجربه حضور در پارک هری پاتر را دارید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت

به "پارک هری پاتر دری به دنیای سحر و جادو" امتیاز دهید

4 کاربر به "پارک هری پاتر دری به دنیای سحر و جادو" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک هری پاتر دری به دنیای سحر و جادو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید