چرا پادشاه میوه ها را کسی نمی خرد؟

به گزارش وبلاگ ماریانا، فراوری انبه در پاکستان به علت اثرات نامطلوب تغییرات آب و هوایی ضربه خورده است.

چرا پادشاه میوه ها را کسی نمی خرد؟

به گزارش وبلاگ ماریانا، کشاورزان انبه در پاکستان می گویند که فراوری این میوه باارزش تا 40 درصد در بعضی منطقه ها به علت دمای بالا و کمبود آب در کشوری که به عنوان یکی از آسیب پذیرترین کشور ها در برابر تغییرات آب و هوایی شناخته می گردد، کاهش یافته است.

فرا رسیدن فصل انبه در پاکستان مشتاقانه پیش بینی می گردد و حدود 24 گونه از آن در تابستان های گرم و مرطوب وارد می شوند.

با این حال، سال جاری دمای هوا در ماه مارس به شدت افزایش یافت - ماه ها زودتر از حد معمول - و در پی آن موج گرما به محصولات زراعی آسیب رساند و سطح آب را در کانال هایی که کشاورزان برای آبیاری به آن ها وابسته هستند کاهش داد.

یک کشاورز پاکستانی به نام فضل الهی اهل منطقه میرپور خاص با شمردن کیسه های ردیف شده در کنار مزرعه اش گفت: معمولاً 24 کامیون انبه می چینم... سال جاری فقط 12 کامیون انبه دارم. ما محکوم به فنا هستیم.

پاکستان یکی از بزرگترین صادرکنندگان انبه در دنیا است و سالانه نزدیک به دو میلیون تن در بخش های جنوبی پنجاب و سند برداشت می نماید.

به گفته گوهرام بلوچ، یک مقام ارشد در اداره کشاورزی استان سند، کل برداشت هنوز میزان گیری نشده است، اما فراوری در بیشتر منطقه ها حداقل 20 تا 40 درصد کاهش یافته است.

عمر بوگیو، که باغ هایی در خارج از میرپورخاص - که در محلی به شهر انبه معروف است، دارد - گفت که محصولات او سال جاری کمتر از نصف اندازه معمول آب دریافت کردند.

وی گفت: انبه کاران سال جاری با دو مشکل روبرو بودند: یکی افزایش زودهنگام دما و دوم کمبود آب.

پاکستان یکی از کشور هایی است که تحت تنش کم آبی در دنیا قرار گرفته است، مسئله ای که به علت زیرساخت های ضعیف و سوء مدیریت منابع بدتر شده است. این کشور بعلاوه به عنوان هشتمین کشور آسیب پذیر در برابر آب و هوای شدید به علت تغییرات آب و هوایی است.

سیل، خشکسالی و طوفان در سال های اخیر هزاران نفر را کشته و آواره نموده، معیشت مردم را از بین برده و به زیرساخت ها آسیب رسانده است.

عابد سولری، کارشناس امنیت غذایی، رئیس موسسه سیاست توسعه پایدار (SDPI) گفت: افزایش زودهنگام دما مصرف آب به وسیله محصولات را افزایش داد. این به رقابتی بین محصولات مختلف برای مصرف آب تبدیل شد.

فضل الهی گفت: انبه باید بیش از 750 گرم وزن داشته باشد، اما سال جاری میوه بسیار کم میزان برداشت کردیم.

انبه که در جنوب آسیا به عنوان پادشاه میوه ها شناخته می گردد، در شبه قاره هند سرچشمه گرفته است.

ارزشمندترین گونه این کشور سندری زرد طلایی است که به خاطر طعم غنی و پالپ آبدارش معروف است.

منبع: فرارو

به "چرا پادشاه میوه ها را کسی نمی خرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا پادشاه میوه ها را کسی نمی خرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید