گردش اقتصادی ماهانه اینستاگرام چقدر بود؟

به گزارش وبلاگ ماریانا، سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیک آمار دقیقی در مورد حجم گردش اقتصادی تجارت الکترونیک و سهم اینستاگرام از این گردش اقتصادی را ارائه کرد.

گردش اقتصادی ماهانه اینستاگرام چقدر بود؟

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ماریانا، اختلال در اینترنت طی هفته های گذشته با موجی از اخبار ضد و نقیض از سوی رسانه ها در مورد حجم گردش اقتصادی کسب و کارهای حوزه تجارت الکترونیک و اندازه ضرر آنها همراه شد، موجی که تشخیص اطلاعات درست از غلط را برای مخاطبان سخت ساخته است.

با اختلالات پیش آمده مرکز توسعه تجارت الکترونیک درصدد روشنگری برآمد و امین کلاهدوزان، سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در نشستd جزئیات گردش اقتصادی تجارت الکترونیک در سال 1400 را برای اصحاب رسانه بازگو کرد؛ طبق گفته سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در سال گذشته هزار و 230 همت حجم گردش تجارت الکترونیکی بوده است.

کلاهدوزان در ادامه کل حجم گردش اقتصادی تجارت الکترونیکی که در بستر اینستاگرام رخ داده است را بین 25 تا 35 همت اعلام نموده است که بنابر تخمین های اجرا شده 3.3 درصد از کل گردش اقتصادی تجارت الکترونیکی در سال گذشته بوده است.

طبق گفته امین کلاهدوزان گردش اقتصادی کسب و کارها در اینستاگرام در سال 1400 ماهانه 2 همت بوده است و تعداد کسب و کارهایی که در حوزه تجارت الکترونیک، تنها در بستر اینستاگرام فعالیت می نمایند در حدود 300 تا 320 هزار واحد است و از 400 هزار کسب و کاری که در حوزه تجارت الکترونیکی فعال هستند نزدیک به 80 هزار واحد از آنها در بیرون از اینستاگرام نیز فعال هستند.

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیک فقدان آمار دقیق را یکی از اصلی ترین مشکلاتی بیان کرد که در حال حاضر در بستر کسب و کارهای الکترونیک وجود دارد؛ طبق آمار ارائه شده از سوی سرپرست مرکز توسعه نزدیک به سه چهارم کسب و کارهایی که در حوزه الکترونیک فعالیت می نمایند با عنوان شرکت ثبت نشده اند و این اتفاق تفکیک و آنالیز های دقیق را سخت می نماید.

به گفته کلاهدوزان یکی از سختی هایی که سد راه کسب و کارها برای ثبت شرکت می گردد قوانینی است که از آنها حمایت نمی نماید و شرایط کار را برای آنها سخت می نماید در صورتی که در سایر نقاط جهان کسب و کارها به خصوص در حوزه تجارت الکترونیک با سهولت بیشتری فعالیت می نمایند.

آمار مرکز توسعه تجارت الکترونیک از فعالیت 86 درصد مردان و 14 درصد زنان در تجارت الکترونیکی حکایت دارد.

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیک از همکاری این مرکز با وزارت علوم برای راه اندازی پارک های فناوری در راستای سهولت فعالیت کسب و کارهای این حوزه اطلاع داد؛ پارک های فناوری به متراژ 200 هزار مترمربع که تمام کسب و کارهای حوزه تجارت الکترونیک را در بر خواهد گرفت.

به گفته کلاهدوزان قانون پارک می گوید که این کسب و کارها فعلا باید در پارک حضور داشته باشند و در هر پلتفرمی می توانند به فعالیت بپردازند و درگاه های امانی به انها تخصیص داده خواهدشد و به تبع در قبال خدماتی که به انها ارائه خواهد شد هزینه نیز دریافت خواهد شد.

طبق آمارهای ارائه شده کشورهای امارات متحده عربی، قطر و ایران به ترتیب سه کشوری هستند که بالاترین خریداران آنلاین را دارند و به طور قطع محدودیت های فعلی منجر به موج مهاجرتی سرمایه گذاران خواهد شد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "گردش اقتصادی ماهانه اینستاگرام چقدر بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش اقتصادی ماهانه اینستاگرام چقدر بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید