6 چیز در یک مکان ساکت 2 که از فیلم اول تکرار شده است

به گزارش وبلاگ ماریانا، فیلم یک مکان ساکت 2 که به کارگردانی جان کرازینسکی ساخته و پرداخته شده، به روایت داستان زندگی خانواده ابوت می پردازد که پس از خاتمه فیلم اول و پشت سر گذاشتن مصائبی که با آن دست وپنجه نرم نموده بودند وارد دنیای پساآخرالزمانی پر چالشی شده اند. اما نکته جالب اینجاست که چندین سکانس از فیلم یک مکان ساکت 1 در این فیلم نیز تکرار شده است.

6 چیز در یک مکان ساکت 2 که از فیلم اول تکرار شده است

مجموعه فیلم های ترسناک و علمی-تخیلی یک مکان ساکت، داستان زندگی خانواده ابوت یعنی لی، ایولین، ریگان و مارکوس را در دنیایی پساآخرالزمانی دنبال می کنند که در آن هیولاهایی مهیب و وحشتناکی که معلوم نیست از کجا و چگونه به وجود آمده اند جذب منابع صدا می شوند. ابوت ها به سرعت خود را با این دنیای ساکت پساآخرالزمانی وفق می دهند، چراکه دخترشان ناشنواست و همین امر سبب گشته که آن ها اطلاعات زیادی درباره زبان اشاره آمریکایی داشته باشند. در فیلم یک مکان ساکت 2 خواهیم دید که پس از گذشت مدتی، آن ها توانسته اند نقطه ضعف های هیولاها را کشف کنند و خود را با دنیای خطرناک ایجاد شده وقف دهند.

فیلم یک مکان ساکت 2 به روایت داستانی می پردازد که بلافاصله پس از انتها یافتن اولین فیلم اتفاق می افتد یعنی درست همان زمانی که بینندگان در آخرین سکانس، شاهد کشته شدن یک هیولا با اسلحه ساچمه ای و سمعک اولین و ریگان بودند. پس ازاینکه لی ابوت در فیلم اول، خودش را قربانی کرد تا بتواند جان ریگان و مارکوس را نجات دهد، حال در دنباله این فیلم شاهد آن هستیم که این خانواده در کوشش است تا جان خود را نجات دهد و به سایر بازماندگان بپیوندد. در دنباله دوم، ابوت ها بلافاصله در همان سکانس های آغازین با امت که کیلین مورفی به ایفای نقشش می پردازد برخورد می کنند. او دوست قدیمی شان است که همسر و پسرش را ازدست داده و قرار است جایگزین شخصیت لی شود. بقیه داستان این دنباله ازاین قرار است که امت و ریگان در جست وجوی یک ایستگاه رادیویی در همان حوالی محل سکونتشان هستند، درحالی که مارکوس و اولین باید در یک کارخانه متروک از کودک تازه متولد شده مراقبت کنند و با هیولاها مبارزه کنند.

فیلم یک مکان ساکت 2 برای یادآوری آنچه در فیلم اول رخ داده و ایجاد یک داستان منسجم، مدام از بعضی سکانس های موجود در آن فیلم استفاده می کند و با فلش بک می خواهد به تماشاگر یادآوری نماید که در آن فیلم چه اتفاقاتی روی داده بود. در دنباله دوم با ورود ابوت ها به این دنیا پساآخرالزمانی، آن ها متوجه بسیاری از نقطه ضعف های بیگانگانی می شود که در فیلم اول با آن ها دست و پنجه نرم نموده بودند. آن ها درمی یابند که این هیولاها نمی توانند شنا کنند و ریگان نیز می تواند با پخش صدای سمعکش از رادیو به کشتن هیولاها یاری کند.

درحالی که فیلم یک مکان ساکت 2 با خلق دنیای نو و تحول یافته، سبب شناخته تر شدن کاراکترها و نمایش بهتر هدفشان می شود، اما بسیاری از آن، حاوی سکانس هایی شبیه به فیلم قبلی است که استفاده از آن ها می تواند دلایل بسیاری داشته باشد ازجمله بخشیدن جلوه ای نمادین و دراماتیک به فیلم و یا تکرار وقایع فیلم اول برای یادآوری آن به مخاطب.

1. صحنه ابتدایی فیلم در فروشگاه

صحنه ابتدایی فیلم یک مکان ساکت 2 به سکانسی فلش بک می زند که در آن تمامی این اتفاقات عجیب و غریب آغاز شدند. در یک روز معمولی، لی که به بازار رفته و پرتقال خریده در حال رفتن به زمین بازی بیس بال است تا بازی مارکوس را تماشا کند. تنها چند دقیقه بعد، یک شهاب سنگ در آسمان ظاهر می شود و هیولاهای بیگانه را با خود به زمین می آورد. صحنه آغازین یک مکان ساکت 2 در فروشگاه محلی کوچک شهر کاملا برعکس صحنه آغازین فیلم اول است که خانواده ابوت را در حالی نشان می دهد که در دنیای پساآخرالزمانی در حال تهیه آذوقه از همان فروشگاه هستند. این دو صحنه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند، چرا که تغییر فاحش زندگی آن ها را در قبل و بعد از وقوع آخرالزمان نشان می دهند.

2. کشتن هیولا با سمعک

یکی از برترین سکانس های دنباله دوم، سکانس انتهای این فیلم است که درست همچون قسمت انتهای نسخه اصلی فیلم است. فیلم اول درحالی تمام می شود که ریگان و اولین در زیرزمین با یک هیولا روبرو می شوند. ریگان از سمعک خود برای بی هوش کردن هیولای بیگانه استفاده می کند و اولین هم با یک تفنگ ساچمه ای به سرش شلیک می کند. دنباله دوم نیز به همین ترتیب به انتها می رسد. در سکانس انتهای یک هیولا به ریگان و امت در جزیره حمله می کند و دیگری مارکوس و اولین را در زیرزمین غافلگیر می کند. درست همچون نسخه اصلی فیلم، در این دنباله هم ریگان با انتشار صدای سمعک خود به وسیله رادیو و ضربه زدن با چاقو به سر هیولا او را به هلاکت می رساند و مارکوس هم درحالی که صدای سمعک از رادیو در حال پخش شدن است به سر هیولا شلیک می کند. هر دو فیلم بلافاصله پس از کشتن هیولا به طور مبهمی تمام می شوند که نشان می دهد هنوز این خانواده باید مصائب زیادی را تحمل کنند.

3. میخی که در پای اولین فرو رفت و تله خرسی که مارکوس را به دام انداخت

شاید برترین و به یادماندنی ترین سکانس فیلم یک مکان ساکت به غیراز مرگ یکی از کاراکترهای اصلی با بازی جان کرازینسکی، قسمتی بود که در آن اولین تصادفا روی میخی که از پله ها بیرون زده بود پا گذاشت. او که پا به ماه هم بود درد شدیدی را احساس می کرد و همین باعث شد که قاب عکسی که در دست داشت از دستش بیفتد و هیولا متوجه حضورش در زیرزمین شود. او دهان خودش را محکم گرفته بود تا جیغ نزند. این سکانس آن قدر مهیج بود که توانست حتی شجاع ترین تماشاگران را نیز در جای خود میخکوب کند. اما در دنباله این فیلم، همین شرایط برای مارکوس در ابتدای فیلم پیش آمد. در یکی از سکانس های آغازین فیلم، قبل از اینکه اولین، ریگان، مارکوس و نوزاد به انبار برسند و امت را پیدا کنند، مارکوس تصادفا پایش را بر روی یک تله خرس می گذارد و به شدت آسیب می بیند. مارکوس از شدت درد فریاد می کشد و اولین دهانش را می گیرد تا هیولاها متوجه مکانشان نشوند. اولین خوب می داند که او چه دردی می کشد و به همین علت سعی می کند او را آرام نماید، اما همین فریادها سبب می شود که هیولاها پی به محل اختفای آن ها ببرند. ریگان و اولین پیروز می شوند هیولا را بکشند و کمی بعدتر نیز امت را در کارخانه فولاد متروکه دیدار می کنند.

4. اولین در آب با هیولا می جنگد

آب نقش بسیار مهمی را هم در فیلم اول و هم در دنباله آن به همراه دارد، چراکه این عنصر حیات، شانس بقای بازماندگان را افزایش می دهد. در فیلم اول، لی به مارکوس می گوید که آب روان سروصدای زیادی دارد و می تواند به بازماندگان این فرصت را بدهد تا از دست هیولاها فرار کنند.

پس از زایمان اولین در فیلم اول، درحالی که او و نوزاد در زیرزمین در حال چرت زدن هستند، نوزاد آغاز به گریه کردن می کند و صدای او سبب می شود که هیولا به محل اختفایشان پی ببرد. در این سکانس هیولای بیگانه نمی تواند منبع صدا را پیدا کند بنابراین به لوله آب برخورد می کند و آب به سمت طبقه پایین سرازیر می شود. اولین درحالی که زیرزمین را آب گرفته و هیولا نیز در آب است از خواب بیدار می شود. او با نوزاد به پشت منبع آب می رود و در آنجا می مانند تا زمانی که هیولا زیرزمین را ترک می کند. در یک مکان ساکت 2 نیز اولین با نقش آفرینی امیلی بلانت، درست قبل از اینکه بتواند به یاری بچه هایش که در زیرزمین کارخانه گرفتار شده اند بشتابد، دوباره در آب با یک هیولای بیگانه روبرو می شود. او که دو مخزن اکسیژن به همراه دارد، یکی را منفجر می کند و همین باعث می شود که سیستم آب پاش اتوماتیک کارخانه به کار بیفتد. با جاری شدن آب، هیولا گیج می شود و اولین می تواند به یاری بچه هایش بشتابد، چراکه در مخفیگاه موجود در زیرزمین، سیل راه افتاده و چیزی نمانده تا بچه ها خفه شوند.

5. سر زدن به قبر بیو

در اصل، داستان فیلم یک مکان ساکت پس از آغاز آخرالزمان اتفاق می افتد و اولین کسی که در فیلم می میرد پسر چهار ساله ابوت هاست که بیو نام دارد. او درست بعد از پلی که ابوت ها باید از آن رد می شدند تا به خانه برسند به وسیله یک هیولا کشته می شود. این اتفاق زمانی روی داد که او در حال بازی با اسباب بازی موشکی صدادارش بود. خانواده از مرگ او غمگین شدند و یاد گرفتند که چگونه در این دنیای پساآخرالزمانی زنده بمانند، اما ریگان مدام عذاب وجدان داشت و خودش را در قبال مرگ بیو مسئول می دانست چراکه لی یا همان پدر خانواده اسباب بازی را در فروشگاه از دست بیو گرفته بود اما ریگان دوباره او را به بیو داده بود تا با آن بازی کند. بااین حال، این بیو بود که با اینکه لی در خصوص هیولاها به او هشدار داده بود باز هم باتری ها را داخل اسباب بازی گذاشت. در یکی از سکانس ها ریگان که از دست لی و مارکوس که او را با خود به ماهیگیری نبرده بودند ناراحت بود، به پلی که قبر بیو در آنجا قرار داشت رفت تا با تماشا قبر برادر کوچک ترش اندکی تسکین یابد. در یک مکان ساکت 2 نیز وقتی اولین به شهر برمی شود تا مخازن اکسیژن را پر کند، بر سر قبر بیو می ایستد و برای پسرش عزاداری می کند.

6. این مارکوس است که در هنگام حمله هیولاها باید از کودک مراقبت کند

در یک مکان ساکت 2 نیز همان سناریوی مرگ هیولا در صحنه انتهای فیلم اول تکرار شد و در یکی از سکانس ها درست همچون فیلم اول مارکوس باید از کودک تازه متولد شده در برابر هیولاهایی که به زیرزمین حمله نموده بودند مراقبت می کرد. در فیلم اول، مارکوس باید نوزاد را در زیرزمین نگه می داشت و از او مراقبت کند تا اولین و ریگان، سمعک را منفجر می کردند و با تفنگ ساچمه ای به هیولاها شلیک می نمودند. در سکانسی درست قبل از سکانس انتهای دنباله دوم نیز مارکوس باید به تنهایی از کودک مراقبت کند درحالی که اولین در طبقه بالا با یک هیولا مبارزه می کند و ریگان همراه با امت در حال مبارزه با یک هیولای دیگر هستند.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 چیز در یک مکان ساکت 2 که از فیلم اول تکرار شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 چیز در یک مکان ساکت 2 که از فیلم اول تکرار شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید