آشنایی با خواص گریپ فروت در دوران بارداری

به گزارش وبلاگ ماریانا، خواص گریپ فروت در بارداری برای کاهش مسائل متعددی در زنان باردار کاربرد دارد که در این مطلب به آن اشاره می گردد.

آشنایی با خواص گریپ فروت در دوران بارداری

خواص گریپ فروت در بارداری

بعضی از خواص گریپ فروت در بارداری عبارتند از:

1. فشار خونپره اکلامپسی یک بیماری است که از هر دوازده خانم باردار یکی از آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب زایمان زودرس می گردد. خوردن گریپ فروت در دوران بارداری به علت داشتن پتاسیم و لیکوپن فشار خون را پایین می آورد و از ابتلا به پره اکلامپسی جلوگیری می نماید.

2. کلسترولگریپ فروت دارای فیبر و پکتین است که هر دوی آن ها به کاهش کلسترول و سلامت زنان باردار یاری می نمایند.

3. بی خوابیگریپ فروت به خواب راحت زنان باردار، به ویژه در سه ماهه سوم بارداری، یاری می نماید. بیشتر زنان در طول این دوره به علت بروز اختلالاتی در اعصاب و زمان خواب، بد خواب می شوند.

4. وزن متعادلدر دوران بارداری، بیشتر زنان افزایش وزن زیادی را تجربه می نمایند. با این حال، بایستی در نظر داشته باشید که اضافه وزن بیش از حد، حتی در بارداری هم مساله ساز است. گریپ فروت به علت داشتن کالری کم، یک میان وعده مناسب برای زنان باردار است.

5. سوزش سر دلترش کردن و سوزش سر دل در میان زنان باردار رایج است. از آنجایی که رحم در حال افزایش حجم است، فضای مورد احتیاج برای عملکرد صحیح معده کاهش می یابد و موجب بروز این مشکل می گردد.

6. تهوع صبحگاهیبسیاری از زنان پس از لقاح با احساس تهوع صبحگاهی روبرو می شوند. گریپ فروت به علت داشتن فیبر و مزه ترش و شیرین، احساس تهوع را از بین می برد.

7. کم خونیکم خونی در بارداری، مساله ای است که باید به آن رسیدگی گردد، زیرا می تواند رشد جنین را مختل کند. ویتامین B موجود در گریپ فروت خطر ابتلا به کم خونی را در زنان کاهش می دهد، بعلاوه به درمان کم خونی هم یاری می نماید.

8. پیشگیری از آسمپژوهش ها نشان داده است که ویتامین C می تواند احتمال ابتلا به آسم را در بچه ها کاهش دهد و گریپ فروت دارای مقادیر زیادی از این ویتامین حیاتی است.

9. تورمدر سه ماهه آخر بارداری، به علت گردش خون نامناسب، پا های زنان متورم می گردد. گریپ فروت دارای بیوفلاوونوید ها و ویتامین C است که هر دو باعث کاهش تورم در زنان باردار می شوند.

10. کاهش تراکم استخوانکلسیم یکی از مهمترین مواد مغذی برای زنان باردار است. در دوران بارداری بایستی منابع غنی از کلسیم مصرف گردد، تا جنین و مادر تراکم استخوانی مناسبی داشته باشند و گریپ فروت یکی از این منابع است.

11. هیدراته بودنگریپ فروت دارای درصد بالایی از آب و الکترولیت های مورد احتیاج بدن است و بدن مادر را از دی هیدراته شدن حفظ می نماید.

12. سرماخوردگی و گلو دردویتامین C موجود در گریپ فروت به مبارزه با بسیاری از بیماری ها، از جمله سرما خوردگی و آنفولانزا در بارداری یاری می نماید.

13. پوست سالمبسیاری از مردم عقیده دارند که در طول بارداری، پوست زنان درخشان می گردد، البته این گفته مطابق با واقعیت نیست. با این حال، ویتامین C موجود در گریپ فروت می تواند به شما در حفظ سلامت پوستتان یاری کند و پوستی زیبا و درخشان را به شما هدیه دهد.

14. پیشگیری از سرطانگریپ فروت دارای طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها است که با انواع سلول های سرطانی - از سرطان پستان تا سرطان روده- مبارزه می نمایند.

15. دیابتگریپ فروت دارای شکر اندکی است که برای زنان باردار مناسب است. دیابت بارداری به ویژه در سه ماهه دوم و سوم، در زنان رو به افزایش است. بنابراین، گریپ فروت یک میان وعده عالی برای زنان باردار است.

میزان مجاز مصرف گریپ فروت برای زنان بارداریک زن باردار حدود 85 میلی گرم ویتامین C در روز احتیاج دارد که می تواند از یک گریپ فروت میانه یا 220 سی سی (حدود یک لیوان) آب گریپ فروت بدست آورد. این میزان توصیه شده گریپ فروت برای زنان باردار است. مصرف مقادیر بیشتر گریپ فروت برای زنان باردار مناسب نیست.

عوارض مصرف گریپ فروت هنگام بارداریمصرف گریپ فروت سطح فروکتوز در خون مادر را افزایش می دهد که به طور مستقیم بر رشد جنین تأثیر می گذارد.

به افرادی که مبتلا به بیماری های کبدی، کلیوی، زخم معده، سیستیت یا سابقه آلرژی هستند توصیه می گردد که گریپ فروت نخورند.

نکته دیگری که باید مدنظر داشته باشید این است که گریپ فروت نباید با معده خالی مصرف گردد.

اگر از دارو های دیگری استفاده می کنید، قبل از مصرف گریپ فروت، با پزشک خود مشورت کنید.

بعلاوه در نظر داشته باشید که تنها به میزان مورد احتیاج گریپ فروت در دوران بارداری مصرف کنید.

روش انتخاب گریپ فروت سالم و با کیفیتانتخاب گریپ فروت مناسب آسان است، تنها باید به بافت پوست میوه توجه کنید، رنگ آن مهم نیست. لکه های نرم و له شده نباید در پوست میوه وجود داشته باشد. هرچه گریپ فروت سنگین تر و پوست آن ضخیم تر باشد، گوشت کمتری داخل آن است.

احتیاجی نیست گریپ فروت را مستقیما در یخچال قرار دهید، زیرا از میوه های دیگر دیر تر می رسد. هر زمانی که احساس کردید در حال خراب شدن است، آن را به یخچال منتقل کنید.

عصاره هسته گریپ فروتبا اینکه مصرف گریپ فروت برای زنان باردار بلامانع است، اما استفاده از عصاره هسته گریپ فروت توصیه نمی گردد، زیرا دارای فیبروبلاست های پوستی سمی است.

سخن آخرگریپ فروت یکی از برترین میوه ها برای مصرف در دوران بارداری است، زیرا دارای میزان زیادی مواد مغذی لازم است که برای سلامت مادر و فرزند جنین مناسب است. با این حال، باید مراقب باشید که بیش از حد مصرف نکنید.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون

به "آشنایی با خواص گریپ فروت در دوران بارداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خواص گریپ فروت در دوران بارداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید