افزایش ریسک بیماری قلبی با برنج سفید

به گزارش وبلاگ ماریانا، انتخاب های سبک زندگی مانند رژیم غذایی می تواند خطر ابتلاء به بیماری عروق کرونر را افزایش دهد. بیماری عروق کرونر زمانی اتفاق می افتد که پلاک در رگ های خونی که خون را به قلب می رسانند، ایجاد می گردد.

افزایش ریسک بیماری قلبی با برنج سفید

به گزارش باشگاه وبلاگ ماریانا، قلب خون و مواد مغذی را در سراسر بدن پمپاژ می نماید و سلامت قلب را برای سلامت کلی لازم است. بیماری عروق کرونر می تواند منجر به مسائل شدید قلبی از جمله حملات قلبی گردد.

محققان هنوز در حال آنالیز عوامل خطر ابتلاء به بیماری عروق کرونر و اینکه چگونه افراد می توانند اقدامات لازم را برای جلوگیری از آن انجام دهند، هستند.

مطالعه اخیر نشان داد که رژیم های غذایی سرشار از غلات تصفیه شده، که شامل برنج سفید، آرد سفید و نان سفید می گردد، با افزایش خطر ابتلاء به بیماری زودرس عروق کرونر مرتبط است.

در مقابل، آن ها دریافتند که رژیم غذایی سرشار از غلات کامل با کاهش خطر ابتلاء به بیماری زودرس عروق کرونر مرتبط است.

محققان در این مطالعه مصرف غلات و خطر مرتبط با بیماری عروق کرونر زودرس را آنالیز کردند. آن ها به طور خاص به آنالیز این خطر در جمعیت ایران پرداختند.

این مطالعه شامل بیش از 2000 شرکت کننده، از جمله 1369 شرکت کننده مبتلا به بیماری عروق کرونر زودرس بود. این افراد با یک گروه کنترل شامل 1168 شرکت کننده که بیماری عروق کرونر زودرس نداشتند، مقایسه شدند.

محققان از پرسشنامه های مصرف غذا و ارزیابی رژیم غذایی برای آنالیز اندازه مصرف غلات کامل و مصرف غلات تصفیه شده شرکت کنندگان استفاده کردند.

این مطالعه جالبی است که مصرف غلات تصفیه شده را در مقایسه با مصرف غلات کامل در بیمارانی که در معرض خطر بالای بیماری قلبی هستند مقایسه می نماید.

نویسندگان مطالعه دریافتند که رژیم های غذایی با مصرف غلات تصفیه شده با افزایش خطر ابتلاء به بیماری زودرس عروق کرونر مرتبط است. از طرف دیگر، رژیم های غذایی با مصرف غلات کامل با کاهش خطر ابتلاء به بیماری زودرس عروق کرونر همراه بود. داده های این مطالعه یادآوری می نماید که چگونه رژیم غذایی می تواند بر سلامت قلب تأثیر بگذارد.

منبع: فرارو

به "افزایش ریسک بیماری قلبی با برنج سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ریسک بیماری قلبی با برنج سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید