تحمیل هزینه های سنگین به بیت المال با عدم توجه به مدیریت مصرف آب

به گزارش وبلاگ ماریانا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: عدم توجه به مدیریت مصرف آب، هزینه های سنگینی را به بیت المال تحمیل می نماید.

تحمیل هزینه های سنگین به بیت المال با عدم توجه به مدیریت مصرف آب

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ ماریانا از بیرجند، فرهادی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ششمین قرارگاه آب استان گفت: ما باید مدیریت مصرف آب را در همه حوزه ها جدی بگیریم و عدم توجه به مدیریت مصرف آب، هزینه های سنگینی را به بیت المال تحمیل می نماید.

او بر استفاده از هر ظرفیتی برای ترویج فرهنگ درست استفاده کردن از منابع آبی تأکید کرد.

فرهادی توضیح داد: بر اساس گزارش ها، در بعضی منطقه ها با کمبود هایی روبرو هستیم که برای گذر از مشکل کم آبی این حوزه ها باید برنامه ریزی گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به موضوع هدررفت آب از شبکه های توزیع اشاره نمود و ادامه داد: هدرفت آب از شبکه های توزیع روستایی 47 درصد و در حوزه شهری بالای 30 درصد است که در مجموع حدود 10 درصد بیش از میانگین کشوری است.

او گفت: برای کم کردن فاصله استان تا میانگین کشوری، اقداماتی صورت گرفته و اعتبارات لازم هم به این موضوع اختصاص یافته است.

فرهادی اعلام کرد: پیگیری های استان برای تأمین اعتبار از سایر منابع و شتاب گرفتن فرایند اجرای برنامه های مرتبط با کاهش هدررفت آب از شبکه های توزیع همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید

  • از حکایت بی مهری آسمان تا هدر رفت 700 میلیون متر مکعبی رواناب

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اهداف و سیاست های سند سازگاری با کم آبی مطرح کرد: وظیفه هر کدام از دستگاه ها در این سند تعیین شده است.

او با اشاره به این که مدیریت مصرف آب، وظیفه تک تک افراد جامعه است، اظهار کرد: موضوع آب و شرایط منابع آبی به سرنوشت تک تک ما گره خورده است.

فرهادی به حوزه وظایف جهاد کشاورزی در این زمینه اشاره نمود و ادامه داد: در بحث توسعه سیستم های نوین آبیاری اقدامات خوبی صورت گرفته که قابل تقدیر است، اما با توجه به اهمیت موضوع باید توسعه پیدا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ادامه شیوه های سنتی در حوزه کشاورزی، فرونشست منابع آبی را به همراه دارد، توضیح داد: اصلاح الگوی کشت، افزایش بهره وری، فراوری محصولات کشاورزی کم آب بر، توسعه کشت های گلخانه ای و تنوع محصولات مرتبط باید در اولویت کاری جهاد کشاورزی قرار گیرد.

او گفت: کمبود آب، تغییر اقلیم و بارندگی های اندک، واقعیت هایی است که وجود دارند و نباید نسبت به آن ها بی تفاوت باشیم.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تحمیل هزینه های سنگین به بیت المال با عدم توجه به مدیریت مصرف آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحمیل هزینه های سنگین به بیت المال با عدم توجه به مدیریت مصرف آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید