ترامپ: برجسته ترین نظامیان را با کشنده ترین سازوبرگ جنگی به سفارت آمریکا در بغداد گسیل کردیم

به گزارش وبلاگ ماریانا، در حالیکه معترضان در اطراف سفارت آمریکا در بغداد چادر زده اند دونالد ترامپ اظهار داشت، کشورش تعداد زیادی نظامیان برجسته جنگ را در کنار کشنده ترین تجهیزات نظامی دنیا به سفارت آمریکا در بغداد گسیل کرد.

ترامپ: برجسته ترین نظامیان را با کشنده ترین سازوبرگ جنگی به سفارت آمریکا در بغداد گسیل کردیم

به گزارش وبلاگ ماریانا، به نقل از سومریه نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توییتر نوشت، سفارت آمریکا در عراق طی ساعات گذشته امن بود و همچنان امن است.

وی توضیح داد: تعداد زیادی از نظامیان برجسته جنگ را در کنار کشنده ترین سلاح های دنیا فورا به محل اعزام کردیم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از برهم صالح، رئیس جمهوری و عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق به خاطر واکنش سریع به این حمله تشکر کرد.

استارز اند استرایبس، روزنامه ای که از سوی ارتش آمریکا منتشر می گردد به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت، نیروهای پیاده نظامی از گردان دوم تفنگداران دریایی هفتم بعد از ظهر سه شنبه از پایگاه آمریکایی در کویت به سفارت آمریکا در بغداد منتقل شدند.

به نوشته این روزنامه، تفنگداران دریایی آمریکا در کویت مامور پاسخگویی به بحران های مربوطه در منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا هستند.

نیروهای نخبه این یگان برای پاسخگویی فوری به مسائل و مسائل اتفاق افتاده در آن منطقه از جمله خاورمیانه و افغانستان آموزش تخصصی و ویژه دیده اند.

یک مقام که خواست نامش فاش نگردد، گفت: نیروهای ویژه در پی قدرتنمایی هلی کوپترهای AH-64 و Apache به منطقه اعزام شدند.

به گفته این مقام، آپاچی ها برای کمک به تامین امنیت سفارت تا زمانی که احتیاج به آن باشد، در دسترس خواهند بود و نیروهای بیشتری آماده استقرار در صورت لزوم هستند.

با این وجود این مقام اشاره صریحی به تعداد نیروهای موجود در سفارت نکرد.

به گفته این مسؤول، نیروهای امنیتی عراق به کنترل اوضاع و اتفاقات روز سه شنبه که کشته ای هم نداشت، کمک کردند.

اسپر: 750 سرباز به منطقه خاورمیانه می فرستیم

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز در بیانیه ای گفت: مثل بقیه کشور بر نیروهای کشور میزبان برای کمک به حمایت از افراد خود در آن کشور تکیه داریم و از دولت عراق می خواهیم به مسؤولیت بین المللی خود در این باره عمل کند.

وی ادعا کرد، آمریکا به حمایت از ملت عراق و عراق آزاد برخوردار از حاکمیت و شکوفایی ادامه می دهد.

وزیر دفاع آمریکا تاکید نمود، آمریکا در پاسخ به اعتراضات شدید مقابل سفارت آمریکا حدود 750 سرباز را فورا به خاورمیانه خواهد فرستاد.

اسپر توضیح داد: دستور به استقرار گردان پیاده نظام از نیروهای واکنش سریع وابسته به تیپ 82 داده شده و نیروهای بیشتری آماده اعزام ظرف روزهای آینده هستند.

وی اعلام نمود، این تصمیم به دستور فرمانده کل یعنی دونالد ترامپ گرفته شده و استقرار گردان نیروهای واکنش سریع در منطقه عملیات فرماندهی مرکزی آمریکا در پاسخ به حوادث اخیر عراق خواهد بود.

در رابطه با حوادث روز سه شنبه یک مقام دوم دولت آمریکا گفت، حمله ای به ساختمان اصلی سفارت نشد آمریکا برنامه ای برای تخلیه سفارت از روز سه شنبه نداشت.

یک مقام آمریکایی نیز گفته است، نهایتا ممکن است حدود 4000 سرباز به منطقه اعزام شوند.

در این رابطه یک مقام امنیتی عراقی تاکید نمود، تفنگداران دریایی آمریکا شب گذشته وارد ساختمان سفارت شدند و در اطراف سفارت مستقر شدند.

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد، صدها معترض اقدام به برپا کردن چادر در مقابل ساختمان سفارت آمریکا در بغداد کردند و به نظر می رسد می خواهند تحصنی نامحدود را آغاز نمایند.

الجزیره اضافه نمود، نیروهای امنیتی در اطراف سفارت هستند و سعی کردند مانع از برپایی چادر در آن محدوده شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ترامپ: برجسته ترین نظامیان را با کشنده ترین سازوبرگ جنگی به سفارت آمریکا در بغداد گسیل کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: برجسته ترین نظامیان را با کشنده ترین سازوبرگ جنگی به سفارت آمریکا در بغداد گسیل کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید