خبرنگاران استاندار: درمان اتباع کرونایی درقم رایگان است

به گزارش وبلاگ ماریانا، قم-خبرنگاران- استاندار قم با اشاره به بحث هزینه های درمانی بیماران کرونا در مراکز درمانی دولتی اشاره و اضافه کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، هیچ گونه هزینه ای بابت درمان و نگهداری از بیماران مبتلا به کرونا دریافت نمی گردد و این مساله در خصوص اتباع خارجی نیز صدق می نماید.

خبرنگاران استاندار: درمان اتباع کرونایی درقم رایگان است

بهرام سرمست عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت (س)، بابیان مصوبات کشور در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا، اضافه نمود: طبق این مصوبات بیماران بهبودیافته بعد از ترخیص از بیمارستان، در نقاهتگاه ها نگهداری و یا در صورت وجود شرایط مناسب قرنطینه خانگی می شوند.

وی ادامه داد: از دیگر مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص افراد مبتلا به کرونا می باشد که مراکز بهداشت مکلفند ابتلای فرد به بیماری کرونا را با حفظ شرایط محرمانگی به اطلاع خانواده و محل کار وی برسانند تا از انتقال ویروس به دیگران جلوگیری گردد و در این زمینه با افراد متخلف نیز برخورد می گردد.

وی گفت: الزامات قانونی، ضمانت های اجرایی و سازوکار نظارتی اجرای این مصوبات آماده شده است و در حال حاضر در حال انجام می باشد.

استاندار قم خدمات و فعالیت های منظم و موثر قرارگاه های مردمی و نیروهای داوطلب در زمینه ، کنترل شیوع بیماری و آموزش های عمومی پیشگیری از ابتلا به کرونا را موردتوجه قرارداد و توضیح داد: ستادهای مردمی خوبی در این زمینه نقش خود را ایفا کرده اند و بایستی این گونه خدمات هماهنگ و مردمی در دوران پسا کرونا نیز به صورت ساماندهی شده و هدفمند ادامه یابد.

وی در ادامه با تاکید بر مدیریت صحیح و دقیق برنامه های مبارزه با بیماری کرونا در استان قم، گفت: این توفیقات در سایه اتفاق نظر حاصل شده است و با برنامه ریزی و کار ستادی به دوراز موازی کاری و اتلاف منابع در راستا هدفمند کردن سرمایه اجتماعی و ظرفیت های مردمی و خیرین شکل گرفته است.

وی در سرانجام به بعضی اقشار جامعه که در شرایط کنونی قرنطینه خانگی دچار مسائل معیشتی شده اند اشاره و اعلام نمود: بسیاری از این افراد که تحت پوشش نهادهای مددجویی نیستند احتیاج به پشتیبانی و حمایت مبرم دارند و باید از سوی دستگاه های اجرایی صورت گیرد و از سوی نهادهای مردمی و خیرین نیز موردحمایت اجتماعی قرار گیرند.

اقدامات کرونایی قم گرفتار موازی کاری نگردد

استاندار قم همچنین عصر امروز در بازدید از دفتر مجمع خیرین سلامت استان، هنر مدیریت را بکارگیری ظرفیت ها دانست و گفت: رویکرد مدیریت استان، تقسیم وظایف و به حداقل رساندن موازی کاری ها و افزایش تعامل و هم افزایی در استان است.

سرمست با اشاره به خدمات داوطلبانه مجمع خیرین سلامت استان بر لزوم ارزش گذاری و الگوسازی این خدمات تاکید نمود.

استاندار قم صحنه وقوع بحران ها را فرصت به کارگیری دانش و تخصص مدیران دانست و اضافه نمود: در نظر دریافت نقاط قوت و ضعف و بکار دریافت تجربیات سایر بحران ها و نیز بهره مندی از آموخته های مدیریتی، راه حل مدیریت استان در مواجهه با بحران هاست.

وی بابیان پیشتازی خیرین در یاری رسانی و مساعدت به مردم، اضافه نمود: در بحران شیوع بیماری کرونا مجمع خیرین سلامت به صورت داوطلبانه و با نیت کار خیر است و باقدرت وارد میدان عمل شدند،خدمات قابل توجهی نیز ارائه می دهند.

سرمست با اشاره به اینکه فرصت خدمت در شرایط بحرانی را توفیقی عظیم است، توضیح داد: اثربخشی مفید در شرایط بحرانی توفیقی است که نصیب افراد می گردد و باید از تمام توان و ظرفیت ها برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

وی بابیان استقرار فضای همدلی در استان، گفت: لازم است بستر انجام اقدامات و خدمات گروه های مختلف در راستای مقابله با بیماری کرونا تا آخرین مراحل سرانجام بیماری ادامه یابد و با ساماندهی تشکل ها در قالب نهادها و بنیادهای خدمت رسان، این ظرفیت در دوران بعد از بحران نیز بکار گرفته گردد.

استاندار قم با تاکید بر ظرفیت خیرین به عنوان سرمایه های عظیم استان، توضیح داد: خیرین در قم تا سرانجام کار ایستاده اند و در تمام مراحل بحرانی حضوری فعال و دلسوزانه دارند و ضمن حمایت از این افراد، باید با ارزش گذاری و الگوسازی خدمات انجام شده، این خدمات مستندسازی گردد تا به عنوان یک الگو و شیوه خدمت رسانی نهادینه شده و یک تجربه به دیگران منتقل گردد.

وی در سرانجام با تاکید بر اینکه بحران کرونا بحرانی بین المللی است و آثار و تبعات آن در آینده تعیین می گردد، اعلام نمود: نقش آفرینی افراد، گروه های مردمی و داوطلب، خیرین در کنار مسئولین و کادر درمانی مسئولیت پذیر از نقاط درخشان مقابله با کرونا در استان قم است.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تا به امروز 64 هزار و 586نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 121 نفر دیگر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 3993 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه (20 فروردین) درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و جان باختگان ناشی از آن اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته بر اساس گزارش بیش از 90 آزمایشگاه در دانشگاههای علوم پزشکی کشور تعداد 1997 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور به طور قطعی شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 64 هزار و 586 نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته 121 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و تعداد کل جان باختگان این بیماری در کشور به 3993 نفر رسید. خوشبختانه تا کنون 29 هزار و 812 نفر از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: 3956 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار: درمان اتباع کرونایی درقم رایگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: درمان اتباع کرونایی درقم رایگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید