سیزدهمین هفته اعتراض فرانسوی ها به سیاست های کرونایی دولت

به گزارش وبلاگ ماریانا، شهروندان فرانسوی در سیزدهمین هفته پیاپی، به صدور گذرنامه سلامت برای دریافت کنندگان واکسن کرونا اعتراض کردند.

سیزدهمین هفته اعتراض فرانسوی ها به سیاست های کرونایی دولت

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ماریانا، معترضان به سیاست های دولت فرانسه در قبال شیوع ویروس کرونا، روز شنبه برای سیزدهمین هفته پیاپی وارد خیابان ها شدند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، علاوه بر شهروندان معترضان به صدور گذرنامه سلامت برای افراد دریافت کننده واکسن کرونا، جلیقه زردها هم در این اعتراضات حضور دارند.

جنبش اعتراضی موسوم به جلیقه زردها سه سال گذشته و در اعتراض به سیاست های مالیاتی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه شروع شد.

در تظاهرات امروز (شنبه) هم مانند هفته های گذشته، معترضان با در دست گرفتن پلاکاردهایی، آزادی و اختیار در قبال زدن واکسن کرونا را خواهان شده و صدور گذرنامه سلامت را تبعیض علیه شهروندان دانستند.

کسانی که واکسن کرونا و این گذرنامه را دریافت ننموده باشند از ورود به رستوران ها، بارها و رفتن به مسافرت محروم می شوند. این گواهی حاکی از این است که فرد صاحب آن، دست کم یک دوز واکسن کرونا دریافت نموده، تست کرونای او در 48 ساعت گذشته منفی بوده یا پس از ابتلا به این بیماری، بهبود یافته است.

یک روز پس از تظاهرات دو ماه قبل در فرانسه، امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور در انتقادی تند و توهین آمیز از معترضان به قوانین کرونایی دولت، گفت تسلیم آن ها نخواهد شد. ماکرون در ادامه، معترضان را بی عقل توصیف کرد و گفت: چند ده هزار نفر عقلشان را تا حدی از دست داده اند که می توانند بگویند ما در دیکتاتوری زندگی می کنیم.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "سیزدهمین هفته اعتراض فرانسوی ها به سیاست های کرونایی دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیزدهمین هفته اعتراض فرانسوی ها به سیاست های کرونایی دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید