جایگاه های آینده کلاس پروازی اکونومی

به گزارش وبلاگ ماریانا، جایگاه یوفونی Euphony که نام آن به معنای صدای دلپذیر است احتیاج به هدست شخصی را رفع می نماید. در عوض، بلندگو ها در تکیه گاه سر هر جایگاه نصب می شوند و با سطوح صدای مکمل هستند تا مسافران بتوانند از تفریح های انتخابی خود در هنگام پرواز بدون شنیدن صدای درون کابین یا صدای مسافران از سفر لذت ببرند.

جایگاه های آینده کلاس پروازی اکونومی

به گزارش وبلاگ ماریانا به نقل از سی ان ان، با فراگیر شدن هدفون های بی سیم هدفون های استاندارد خطوط هوایی با کابل های درهم به طور فزاینده ای قدیمی به نظر می رسند. مطمئنا اکنون می توانید هدفون های شخصی را به بعضی از سیستم های تفریح در حین پرواز متصل کنید، اما آیا باتری های شما در طول یک پرواز طولانی دوام می آورند و آیا حاضر هستید هدفون گران قیمت خود را در هواپیما جا بگذارید و فراموش کنید که آن را با خود ببرید؟

برای حل این مشکل Enter Euphony یک جایگاه مفهومی تازه هواپیما می باشد که به وسیله شرکت طراحی داخلی هواپیمای فرانسوی Safran Seats با همکاری شرکت فناوری صوتی Devialet فراوری شده است.

جایگاه یوفونی Euphony که نام آن به معنای صدای دلپذیر است احتیاج به هدست شخصی را رفع می نماید. در عوض، بلندگو ها در تکیه گاه سر هر جایگاه نصب می شوند با سطوح صدای مکمل تا مسافران بتوانند از تفریح های انتخابی خود در حین پرواز بدون شنیدن صدای داخل کابین یا صدای سایر مسافران لذت ببرند.

شرکت Safran این جایگاه مفهومی را در ماه جاری در نمایشگاه هوایی داخلی (AIX) در هامبورگ آلمان به نمایش گذاشت. این جایگاه مفهومی نسل بعدی تفریح های داخل پرواز محسوب می گردد.

در نگاه نخست، نمونه اولیه جایگاه مفهومی یوفونی ارائه شده در نمایشگاه هامبورگ شبیه به یک جایگاه معمولی هواپیمای کلاس اکونومی یا تجاری است و این گونه به نظر می رسد که Safran تنها تنظیمات زیبایی شناختی جزئی ای را در طراحی پشتی سر جایگاه انجام داده است. با این وجود، تفاوت به محض روشن شدن تفریح داخل پرواز آشکار می گردد. صدا از پشتی سر آغاز به پخش شدن می نماید و صدا های از پیش ضبط شده موتور هواپیما را که پیش تر در کابین بازتاب پیدا می کردند از بین می برد. به نوعی می توان گفت که یوفونی شبیه تجربه دیدنی فیلم روی مبل تان است.

مسافرانی که در پی حذف کامل نویز یا صدا های مزاحم و سر و صدا حین پرواز یا حفظ حریم خصوصی هستند ممکن است هم چنان بخواهند از هدست شخصی خود استفاده نمایند. با این وجود، پائول ویلز معمار ارشد شرکت Safran و تیم اش می گویند ایده پشت یوفونی (Euphony) ارائه گزینه های بیش تری به مسافران است. مسافران هم چنین می توانند دستگاه های شخصی را به وسیله بلوتوث به سیستم متصل نمایند و بلندگو های پشتی سر در زمانی که جایگاه کاملا خمیده و بعلاوه عمودی است کار می نمایند. هر گونه اطلاعیه از سوی کاپیتان یا خدمه کابین تفریح های داخل پرواز را متوقف می نماید همان طور که پیش تر در پرواز ها معمول است.

ویلز می گوید هنگامی که Safran برای اولین بار با قرار دادن بلندگو ها در پشتی سر جایگاه پیش از آن که شرکت Devialet وارد عرصه گردد مورد آزمایش قرار داد کیفیت صدا افتضاح بود.

او می گوید: در آن مرحله واضح بود که ما طراحان جایگاه خوبی هستیم، اما طراح صدا نیستیم. بنابراین، باید شرکت را پیدا می کردیم که در زمینه صدا تخصص داشته باشد. فرانک لبوچارد مدیرعامل شرکت Devialet می گوید که این پروژه یک چالش هیجان انگیز برای کارشناسان صدا در گروه او بود.

لبوچارد به سی ان ان می گوید: یک هواپیما احتمالا پیچیده ترین محیط صوتی است که می توانید تصور کنید هم از نظر فرکانس یعنی فرکانس های پایین و فرکانس های بالا و هم از نظر حجم صدا.

مشکل در مسدود کردن همزمان صدا های فرکانس پایین و بالای هواپیما در هر لحظه چیزی است که تیم را بر آن داشت تا یوفونی را بدون فناوری حذف سر و صدا و صدای مزاحم یا نویز توسعه دهند طراحان می خواستند از مسدود کردن یک فرکانس و افزایش ناخواسته فرکانس دیگر جلوگیری نمایند. با این وجود، Safran و Devialet می گویند که نسخه فعلی یوفونی در زمان واقعی تنظیم می گردد تا صدای کابین را پنهان کند و در آینده در پی بهبود بیش تر ترکیب صدا هستند. چالش دیگر تضمین برترین کیفیت صدای ممکن با کمترین وزن بود. خطوط هوایی همواره سعی می نمایند از بار اضافی غیر ضروری هم برای کاهش ردپای کربن و هم جلوگیری از هزینه های اضافی اجتناب ورزند.

محصول نهایی هم چنان یک کیلوگرم اضافی به هر جایگاه از قبل موجود اضافه می نماید و تا حدی این کار بدان خاطر است که یوفونی دست کم در حال حاضر پیشنهادی برای بخش فرست کلاس است. ویلز شرح می دهد: ممکن است یوفونی در حال حاضر برای کلاس مالی یا اکونومی صرفا به علت وزن زیاد آن مناسب نباشد، اما در آینده نزدیک تیم ما فکر می نماید که می توانند این جایگاه مفهومی را برای کابین های مقرون به صرفه تر نیز طراحی و تنظیم کند. ویلز می گوید: تقاضای واضحی برای این موضوع وجود دارد.

شرکت Safran در حال حاضر یک شرکت هواپیمایی راه اندازی شریک دارد که هنوز معرفی نشده است و در اوایل سال 2023 میلادی این محصول را در کابین های کلاس اکونومی خود به نمایش می گذارد. پرواز های آزمایشی یوفونی در انتها امسال انجام می گردد. ویلز می گوید هدف نهایی این است که پرواز را تا حد امکان عادی سازیم و تجربه آرامش در خانه خود را تکرار کنیم. ویلز می گوید: شما باید حین حرکت آزاد باشید. این ایده بدان خاطر مطرح شد؛ که شما بنشینید تلویزیون را روشن کنید، یک فیلم را دیدن کنید یا بازی کنید. درست شبیه خانه است.

منبع: فرارو

به "جایگاه های آینده کلاس پروازی اکونومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه های آینده کلاس پروازی اکونومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید