هشدار: ایبوپروفن علائم کرونا را تشدید می نماید

به گزارش وبلاگ ماریانا، وزیر بهداشت فرانسه هشدار داد: مصرف ایبوپروفن و سایر ضد التهاب های بدون نسخه ممکن است علائم ویروس کرونا را تشدید کند.

هشدار: ایبوپروفن علائم کرونا را تشدید می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ماریانا به نقل از دیلی میل، اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه هشدار داد: مصرف ایبوپروفن و سایر ضد التهاب های بدون نسخه ممکن است علائم ویروس کرونا را تشدید کند.

ایبوپروفن که با نام های تجاری ادویل و نوروفن نیز در بازار عرض می گردد از دسته داروی های ضدالتهاب غیراستروئیدی است که به گفته وزیر بهداشت فرانسه باعث تشدید اثر عفونت در بدن و سخت تر شدن فرایند درمان می گردد.

با این حال ، مقامات بهداشتی این قرص را به طور گسترده ای برای تسکین درد و تب توصیه می نمایند؛ بعضی پزشکان هشدار می دهند که اثرات ضد التهابی باعث کاهش واکنش بدن می گردد.

اولیویه وران ادعا کرد که داروهای بدون نسخه که به گفته بعضی از سازمان های بهداشتی می تواند به مقابله با علائم کرونا یاری کند، ممکن است باعث تشدید عفونت گردد.

ایبوپروفن به طور گسترده ای برای تسکین درد و همچنین کاهش تب و درد ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا مورد استفاده قرار می گیرد.

با این حال، بعضی پزشکان هشدار می دهند که اثرات ضد التهابی ممکن است واکنش بدن به عفونت را کاهش داده و باعث کند شدن بهبودی گردد.

آنها همچنین ممکن است فرایندی را در بدن ایجاد نمایند که منجر به ذات الریه گردد، نتیجه شدید COVID-19 که می تواند منجر به مرگ گردد.

بهداشت عمومی انگلیس اعتراف کرد که در حال حاضر اطلاعات کافی در خصوص مصرف ایبوپروفن و COVID-19 وجود ندارد.

مصرف بدون نسخه داروهای خانواده ایبوپروفن مانند ادولیم از نیمه ماه ژانویه سال 2020 میلادی در فرانسه ممنوع شده است.

ویروس کرونا حداقل 170 هزار نفر در سراسر دنیا را آلوده کرد و آمار تلفات نیز به طور مداوم رو به افزایش است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "هشدار: ایبوپروفن علائم کرونا را تشدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار: ایبوپروفن علائم کرونا را تشدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید