واریز اولین یارانه آبان ماه در فردا شب ، اعلام حداقل یارانه دریافتی یک خانوار

به گزارش وبلاگ ماریانا، یارانه معیشتی بنزین در آستانه یک ساله شدن است و اولین یارانه آبان ماه فرداشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می گردد.

واریز اولین یارانه آبان ماه در فردا شب ، اعلام حداقل یارانه دریافتی یک خانوار

مبلغ این یارانه برای خانوار تک نفره، 55 هزار تومان؛ خانوار دو نفره، 103 هزار تومان؛ خانوار سه نفره، 138 هزار تومان؛ خانوار چهار نفره، 172 هزار تومان و خانوار پنج نفره، 205 هزار تومان است.

پرداخت این یارانه با گران شدن بنزین در آبان ماه سال گذشته شروع و اولین نوبت آن در آذر ماه پرداخت شد.

پرداخت یارانه سوم در آبان ماه

در هفته ای که سپری شد مجلس پرداخت یارانه خرید کالاهای اساسی را برای 60 میلیون نفر تصویب کرد، براین اساس در شش مرتبه به 40 میلیون نفر مبلغ 60 هزار تومان و برای 20 میلیون افراد کم بضاعت مبلغ 120 هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت می گردد.

از آنجایی که از یک سو قرار بود این طرح از ماه قبل اجرا گردد و طبق اعلام مجلس این طرح باید ظرف مدت حداکثر یک ماه اجرایی گردد، به احتمال زیاد اولین نوبت آن در آبان ماه پرداخت گردد.

سقف پرداختی یارانه کالا پنج نفر است، یعنی برای یک خانواده پنج نفره تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی مبلغ 600 هزار تومان به عنوان یارانه کالایی پرداخت می گردد.

حداقل و حداکثر یارانه چقدر است؟

با احتساب پرداخت یارانه نقدی 45 هزار تومانی در روز بیستم آبان ماه میزان یارانه دریافتی یک خانواده چقدر خواهد بود؟

یک خانواده پنج نفره عادی کشور 205 هزار تومان یارانه معیشتی بنزین، 300 هزار تومان یارانه خرید کالاهای اساسی و 227 هزار تومان یارانه نقدی دریافت خواهد نمود که در مجموع 732 هزار تومان برآورد می گردد.

خانوار پنج نفره تحت پوشش نهادهای حمایتی، 205 هزار تومان یارانه معیشتی بنزین، 600 هزار تومان یارانه خرید کالاهای اساسی و 610 هزار تومان یارانه نقدی دریافت خواهند کرد که در مجموع یک میلیون و 415 هزار تومان می گردد.

میزان یارانه نقدی برای این گروه از خانوارها در امسال 122 هزار تومان تصویب شد.

منبع: تجارت نیوز

به "واریز اولین یارانه آبان ماه در فردا شب ، اعلام حداقل یارانه دریافتی یک خانوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز اولین یارانه آبان ماه در فردا شب ، اعلام حداقل یارانه دریافتی یک خانوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید