اگر تونر به پوست خود نزنید، پشیمان می شوید

به گزارش وبلاگ ماریانا، تونر صورت محصولی آرایشی بهداشتی و به شکل مایعی رقیق است. این محصول مزایای زیادی برای پوست دارد.

اگر تونر به پوست خود نزنید، پشیمان می شوید

تونرها معمولا بر پایه آب یا الکل هستند و بسته به نوعشان، می توانند حاوی اسیدها، گلیسیرین، آنتی اکسیدان ها و ضدالتهاب ها باشند. در این مطلب از وبلاگ ماریانا به موضوع استفاده از تونر برای پوست می پردازیم.

تونر صورت چگونه عمل می نماید؟

درواقع استفاده از تونر گام میانی بین شستن صورت و استفاده از محصولاتی مانند سرم یا مرطوب نماینده پوست صورت است. تونر با انواع محصولات آرایشی و مراقبت از پوست روزانه سازگار است. تونر خیلی سریع در پوست نفوذ می نماید و می تواند تا حدودی سلول های مرده پوست را از سطح آن بزداید.

البته تونر را نباید جایگزینی برای شستن صورت بدانید. این محصول در اصل مانند یک مکمل پاک نماینده می تواند مواد آرایشی، آلودگی ها و حتی باکتری هایی را از بین ببرد که پس از شستن و تمیزکردن صورت به جا مانده است.

چه کسانی و با چه نوع پوستی می توانند از تونر استفاده نمایند؟

حقیقت این است که همه می توانند از تونر استفاده نمایند. تونرها برای انواع پوست طراحی شده اند. بعضی از آن ها برای انواع پوست خشک مناسب اند و بعضی دیگر برای پوست های چرب اما تونرهایی هم هستند که برای پوست های آکنه دار و پرجوش کاربرد دارند. بعضی از تونرها حتی می توانند با پیری پوست مبارزه نمایند. بنابراین با هر نوع پوستی می توانید از مزایای تونر بهره مند شوید.

تونر چه مزایایی برای پوست دارد؟

تونر پوست را از آلودگی پاک سازی می نماید

گفتیم که تونرها یا بر پایه آب یا بر پایه الکل هستند. ازآنجاکه الکل با وجود مزایای زیادی که دارد، پوست را خشک و ملتهب می نماید، امروزه بیشتر تونرها را بر پایه آب فراوری می نمایند اما چطور تونر بدون الکل می تواند باکتری های ایجادنماینده آکنه را پاک سازی کند؟

تونرهای بر پایه آب با روش های دیگری آکنه و جوش را پاک سازی می نمایند. برای نمونه، تونرهایی که در آن ها از عصاره بره موم (یا پروپولیس که محصولی از زنبورعسل است و خاصیت ضدباکتری دارد) یا بابونه استفاده شده است، می توانند به طور طبیعی و بدون اینکه pH پوست را تغییر دهند، با باکتری ها مبارزه نمایند. البته اگر آکنه فرد آن قدر شدید است که تونر توانایی کافی برای ازبین بردن باکتری های آن را ندارد، می توان تونر مخصوص پوست آکنه دار را برای پاک سازی استفاده کرد. بعلاوه می توان از محصولات دیگری هم برای ازبین بردن باکتری ها یاری گرفت.

تونر می تواند تمام ناخالصی ها و آلودگی هایی را پاک کند و از بین ببرد که حتی بعد از تمیزکردن پوست روی آن به جای مانده است.

تونر صورت با پیری پوست مبارزه می نماید

تونرها در اصل خودشان برای پیری پوست تأثیری ندارند اما باعث فعال شدن ترکیبات اصلی سایر محصولات مراقبت از پوست، ازجمله کرم های ضدپیری پوست می شوند و به جذب بهتر آن ها یاری می نمایند.

تونر برپایه آب، پوست را آب رسانی می نماید

تونرهای بر پایه آب سرشار از ترکیبات آب رسان پوست هستند. در این تونرها، ترکیباتی مانند عصاره جلبک دریایی، آب معدنی، اسیدآمینه، هیالورونیک اسید، روغن دانه انگور و روغن ریشه هویج به کار می رود.

پوست مانند اسفنج است. وقتی بیش از حد خشک گردد، رطوبت رسانی به آن کمی سخت می گردد. بنابراین استفاده از مرطوب نماینده ها، سرم ها و ماسک صورت تأثیر چندانی نخواهد داشت. علتش این است که این محصولات درست روی لایه ای از سلول های مرده پوست می نشینند. الکل هم به این مشکل بیشتر دامن می زند اما زمانی که پوست شما بعد از استفاده از تونرِ بر پایه آب، آب رسانی شده است و pH متعادلی دارد، سایر محصولات می توانند به درون پوست نفوذ نمایند و بهتر جذب شوند.

تونر pH پوست را متعادل می نماید

pH طبیعی پوست حدود 5.5 است. بااین حال آلودگی ها، چربی، مواد آرایشی و الکل می توانند حالت پوست و pH آن را تغییر دهند؛ به همین علت تونرها را طوری طراحی می نمایند که pH طبیعی پوست را حفظ نمایند. pH تونرها معمولا بین 5 تا 5.5 است.

اگر پوست pH متعادل نداشته باشد، بیش از حد خشک می گردد. برای جبران خشکی، پوست باید چربی بیشتری فراوری کند یا شما باید از محصولات مرطوب نماینده بیشتری بهره ببرید؛ اما آن ها هم دوباره pH را تغییر می دهند و این چرخه ادامه پیدا می نماید.

حتی pH آب خالص هم 7 است. بنابراین صرفا تمیزکردن و پاشیدن آب شیر به صورتتان می تواند pH آن را از حالت تعادل خارج کند. بنابراین استفاده از تونر برای متعادل کردن pH پوست ضروری به نظر می رسد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب ترفندهایی برای حفظ زیبایی در تابستان را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "اگر تونر به پوست خود نزنید، پشیمان می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر تونر به پوست خود نزنید، پشیمان می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید