بعد از چهل سالگی، هر کس مسئول صورت خودش است!

به گزارش وبلاگ ماریانا، پوست، عضو زیبا، باهوش و مهم ما می باشد و در برابر عوامل درونی و روحی ما به سرعت انعکاس نشان می دهد. بی خوابی و استرس، نور خورشید، سیگار کشیدن و حتی دود آن و ... از جمله عوامل فرتوتی و پیری زودرس پوست می شود. زیبایی مطمئناً با بوتاکس و تیغ جراحی ظاهر نمی شود؛ بلکه با تغذیه مناسب و محصولات درمانی و رسیدگی، پاکسازی، استفاده از ماسک گیاهی و ورزش صورت (یوگای صورت) می توانیم از افتادگی و شل شدن عضلات

بعد از چهل سالگی، هر کس مسئول صورت خودش است!

بعد از چهل سالگی، هر کس مسئول صورت خودش است!

نویسنده: گیتی باحجب قدسی

هیچ کدام از ما دیروز متولد نشده ایم! پس چرا توقع داریم ظاهرمان همانی باشد که سال ها پیش بود؟

پوست، عضو زیبا، باهوش و مهم ما می باشد و در برابر عوامل درونی و روحی ما به سرعت انعکاس نشان می دهد. بی خوابی و استرس، نور خورشید، سیگار کشیدن و حتی دود آن و ... از جمله عوامل فرتوتی و پیری زودرس پوست می گردد. زیبایی مطمئناً با بوتاکس و تیغ جراحی ظاهر نمی گردد؛ بلکه با تغذیه مناسب و محصولات درمانی و رسیدگی، پاکسازی، استفاده از ماسک گیاهی و ورزش صورت (یوگای صورت) می توانیم از افتادگی و شل شدن عضلات صورت مان جلوگیری کنیم و گذشت زمان را کندتر نماییم؛ پس به جای روی آوردن به درمان های خشن زیبایی از قبیل بریدن، شکافتن، سوزاندن، از کار انداختن (فلج کردن) یا لایه برداری، از همین حالا با پوست خود مهربان باشید، اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل نموده و رسیدگی به آن را آغاز نمایید. خودتان را دوست بدارید و بدانید اگر ارزش داشته های خود را درک نکنید هیچ کس به آن بها نخواهد داد!

به همین علت برای پوست خود از ماسک مناسب استفاده کنید.

ساختمان پوست بدن کلیه ی جانداران، از واحدهای کوچکی به نام سلول یا (cell) تشکیل شده است. از اجتماع توده های سلولی، یک بافت یا (tissue) و از اجتماع چند بافت، یک عضو یا (organ) ایجاد می گردد از گرد هم آمدن چند عضو، یک دستگاه یا (system) شکل می گیرد. کنار هم قرار گرفتن دستگاه های مختلف، بدن انسان را می سازد.

پوست، دستگاه محافظ بدن

این دستگاه سطح خارجی بدن را پوشانیده، آن را در مقابل عوامل خارجی چون حرارت و میکروب ها محافظت می کند؛ بنابراین دست کاری این سیستم موجب مختل شدن عملکرد طبیعی می گردد. محافظت طبیعی پوست مانند آب رسانی، استفاده از ضد آفتاب مناسب و ویتامینه کردن پوست می تواند کمک بزرگی به این عضو مهم و وسیع بدن ما نماید. در این بحث سعی نموده ام از راه های ساده ای که هر شخص با مواد ارزان و در دسترس برای ماسک و ماساژ پوست و یوگای صورت در اختیار دارد، مناسب ترین راه کارهای ممکن را در اختیار شما بگذارم. امیدوارم حداقل نیم ساعت زمان برای مهربانی با پوست خود را داشته باشید.

ماساژ صورت

ماساژ، حرکات منظم و حساب شده ی مالشی در سطح بدن است که سبب بهبود و تحریک خون رسانی به پوست شده و اکسیژن و موادغذایی بیشتری به پوست رسانیده، آن را شفاف، شاداب و جوان می کند. تحقیقات نشان داده است کسانی که از ماساژ استفاده می کنند آمار سکته قلبی پایین تری دارند.

ماساژ در مراحل مختلف برنامه های درمانی کاربرد دارد. انواع و روش های مختلفی برای ماساژ وجود دارد. آن چه شما می آموزید مجموعه ی چند روش گوناگون می باشد.

1-ماساژهای دورانی: جهت سایش سطحی و ملایم پوست و لایه برداری و مالیدن کرم ها استفاده می گردد.

2-ماساژ ضد چروک: در درمان بازسازی کلاژن و در افراد دچار چروک، کاربرد دارد و در پیشگیری از ایجاد چروک مفید است.

3-ماساژ رایج کل صورت: با روغن ماساژهای مختلف جهت بهبود خون رسانی صورت انجام می گردد.

نکاتی در مورد ماساژ:

1-قبل از آغاز ماساژ دست ها را کاملاً تمیز و ناخن ها کاملاً کوتاه باشد.

2-بعد از ماساژ هم دست ها را بشویید.

3-ماساژ در جلسه اول بهتر است از 5 دقیقه آغاز گردد و در جلسات بعدی تا 15 الی یک ربع طول بکشد.

4-به طور معمول هر حرکت، حدود سه بار باید تکرار گردد.

5-حرکات باید کاملاً با آرامش و ملایمت انجام شوند تا حالت آرامش بخشی داشته باشد.

ماسک

ماسک ها، گروه دیگری از فرآورده های آرایش و بهداشتی می باشند که از راه های مختلف در امر خدمات پوستی و برطرف مسائل گوناگون پوست امکانات زیاد و ارزنده ای برای افراد علاقه مند فراهم نموده اند. تهیه ماسک در هر فصلی از سال از گل و میوه های همان فصل مقدور است؛ به عبارت دیگر در هر مقطع از طول سال می توان ماسک های مختلف گیاهی را تهیه و مورد استفاده قرار داد؛ چه به صورت خام یا پخته، ترکیبی و یا خالص.

فواید ماسک:

1-تنظیم ترشح غدد چربی (تحریک یا کنترل آن).

2-برطرف چین و چروک پوست یا جلوگیری از بروز علائم پیرنمایی پوست.

3-پیلینگ(لایه برداری سلول های مرده و کراتینه شده) و تمیز کردن پوست.

4-آبرسانی و شاداب کردن پوست.

5-خوش رنگ و با طراوت کردن پوست.

و ...

ماسک آلوی قرمز:

برای تهیه ماسک آلوی قرمز، کافی است هسته ی آلوی قرمز را درآورید و سپس آلو ها را له کنید و چند قطره روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید؛ سپس به مدت 20 دقیقه آن را بر روی پوست بمالید و آن گاه با پنبه ای آغشته به گلاب آن را پاک کنید.

ماسک برای پوست خشک

ماسک عسل و زرده تخم مرغ:

1 قاشق سوپخوری عسل (پوست را تحریک و نرم می کند) + 1 عدد زرده تخم مرغ (در پوست نفوذ نموده و آب رسانی می کند) + 1 قاشق سوپخوری ماست (پوست را نرم و لطیف نموده و سپس آن را سفت و محکم می کند) را با هم مخلوط نموده و به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک برای از بین بردن جای جوش

محل جوش را با مخلوط عسل و ویتامین E به صورت روغن و یا پودر در جوز به مدت 20 دقیقه بپوشانید و سپس با آب ولرم بشویید و بعد آب سرد به صورت بپاشید. این روش را هفته ای یک بار انجام دهید تا اثر جوش ها کاملاً از بین برود. مخلوط اسفناج و سفیدآب، اثر جوش های صورت را از بین می برد (سفیدآب روی که حالت صورتی رنگ یا سفید دارد به صورت پودر در آورده با اسفناج تازه که له شده و آب آن را گرفته اید مخلوط نموده تا خمیری به دست آید که از آن یاد شد.) به محل جوش ها می توان مخلوط عسل و زرده تخم مرغ (زرده تخم مرغ برای پوست های خشک و سفیده تخم مرغ برای پوست های چرب) و روغن زیتون به مقدار مساوی مالید و یک ساعت روی صورت قرار داده و بعد آن را با آب ولرم شست. این عمل را یک روز در میان تکرار کنید تا آثار جوش ها از بین برود.

ماسک برای برطرف کردن لکه های سیاه پوست:

دانه ی کنجد را له نموده و به مدت 3 روز در مقدار اندکی آب خیس کنید و بعد از گذشت این مدت، این مخلوط را بر روی پوست بمالید؛ این ماسک هم باعث از بین رفتن لکه های سیاه می گردد و هم نرم کننده ی پوست است.

تخم شاهی را کوبیده و با کمی عسل مخلوط نمایید، سپس این ماسک را بر روی لکه ها قرار دهید، این عمل را روزی یک بار انجام دهید تا به مرور زمان از لکه های سفید پوست کاسته گردد.

منابع:

کرم ها و ماسک های گیاهی، نویسنده: محمود کارگر.

لیفتینگ صورت بدون جراحی، نویسنده: ماری ور ونیک نادو، ترجمه: سمیه پیلوار، سلسله مقالات تخصصی پست تالگو

منبع: نشریه بانو شماره 32

منبع: راسخون

به "بعد از چهل سالگی، هر کس مسئول صورت خودش است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از چهل سالگی، هر کس مسئول صورت خودش است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید