کوشش آمریکا برای سنگ اندازی در راستا روابط چین و قاره سیاه

به گزارش وبلاگ ماریانا، هیئتی از مقامات عالیرتبه آمریکایی در کوشش برای جلوگیری از توسعه نفوذ چین در آفریقا راهی گینه استوایی خواهند شد.

کوشش آمریکا برای سنگ اندازی در راستا روابط چین و قاره سیاه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ماریانا، دولت ایالات متحده در راستای کوشش برای جلوگیری از توسعه نفوذ چین در منطقه ها مختلف جهان سرمایه گذاری بسیاری نموده است. در همین رابطه آمریکا با توجه به خطر ائتلاف چین و روسیه، روز آدینه تاکید نمود که منابع امنیتی و دیپلماتیک خود در منطقه ایندوپاسیفیک توسعه خواهد داد تا در برابر آنچه خود کوشش چین برای توسعه نفوذ خود در نیمی از جهان و تبدیل شدن به تاثیرگذارترین قدرت جهانی خوانده، مقاومت کند.

یکی دیگر از منطقه های که از اهمیت خاصی برای چین برخوردار است و این موضوع باعث نگرانی شدید آمریکا شده، قاره آفریقاست. همانطور که آناتولی به تازگی اشاره نموده پکن در پی دور کردن قاره سیاه از روسای استعمارگر سابق خود و تبدیل شدن به بازیگر تازه امنیتی در شاخ آفریقاست.

در همین رابطه وال استریت ژورنال گزارش نموده که دولت بایدن به منظور جلوگیری از توسعه نفوذ چین در آفریقا در پی متقاعد ساختن گینه استوایی است تا با پیشنهاد ارتش برای ساخت یک پایگاه نظامی در سواحل این کشور مخالفت کند.

یک هیئت ارشد دیپلماتیک و نظامی آمریکا میخواهد طی روزهای آینده به این کشور کوچک آفریقایی سفر کند. انتظار می رود جلسه بین مقامات آمریکایی و گینه بر روی راه های متقاعد کردن این کشور و مخالفت با پیشنهادهای چین متمرکز باشد.

نگرانی مقامات آمریکایی از توسعه نفوذ چین بیش از گذشته شده زیرا در سال گذشته نیز وال استریت ژورنال از احتمال تاسیس چنین پایگاهی در شهر باتا خبر داده بود. این شهر درحال حاضر دارای یک بند تجاری ساخته شده به وسیله چین است و برای پهلو گرفتن کشتی های نیروی دریایی دارای عمق کافی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کوشش آمریکا برای سنگ اندازی در راستا روابط چین و قاره سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آمریکا برای سنگ اندازی در راستا روابط چین و قاره سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید