لوکیشن فیلم: سریال فارگو

به گزارش وبلاگ ماریانا، سریال فارگو، یکی از دیدنی ترین مینی سریال های است که تا به امروز در 2 فصل ارائه شده و توانسته نظر مخاطبان و منتقدان را کاملا جلب کند. با خبرنگاران همراه باشید تا در بیست و هفتمین قسمت مجموعه لوکیشن فیلم به معرفی این سریال بپردازیم.

لوکیشن فیلم: سریال فارگو

سریال فارگو

فارگو مجموعه ای در ژانر کمدی سیاه، جنایی و درام است که بر اساس فیلمی با همین نام که ساخته برادران کوئن بوده ساخته شده. کارگردانی این مجموعه تلویزیونی بر عهده نوآ هاولی است و برادران کوئن نیز تهیه نمایندگی آن را بر عهده دارند. فصل نخست سریال از 15 آوریل 2014 از شبکه FX به روی آنتن رفت و فصل های آینده مجموعه نیز با داستان، بازیگران و کاراکترهای متفاوت دنبال خواهد شد.

فصل اول سریال با بازی بیلی باب تورنتون و مارتین فریمن مورد تحسین نهاده شد و جایزه امی برترین مینی سریال، برترین کارگردانی و برترین تیم بازیگری را دریافت کرد. پانزده نامزدی دیگر این سریال در امی از جمله نامزدی تورنتون و فریمن از دیگر افتخارات آن است. فارگو بعلاوه پیروز به کسب جایزه برترین مینی سریال و برترین بازیگر نقش اول مرد (برای بیلی باب تورنتون) در گلدن گلوب شد.

همه چیز درباره سریال فارگو به طرز عجیبی ویژه است، شروعش با نامی است که به شما این حس را می دهد که فکر می کنید این سریال در شهر فارگو فیلمبرداری شده، اما این طور نیست. یا ممکن است فکر کنید که بازسازی فیلم ایتن و جوئل کوئن با نام فارگو است که نیست. این مینی سریال 10 قسمتی، به وسیله نوا هاولی ساخته و نوشته شده و از شخصیت های زیادی استفاده می نماید تا داستانی تازه به سبک فارگو بیان کند. اگر بخواهیم فیلم را فصل اول بنامیم، پس نسخه سریالی را می توانیم فصل بعدی آن بنامیم.

اگر شما فیلم برادران کوئن را دوست داشتید، شاید از شنیدن اینکه آنها نقش زیادی در ساخت فیلم نداشتند نا امید شوید؛ اما نام آنها به عنوان تهیه نمایندگان وجود دارد، هاولی راه این دو را به پیش گرفته و سعی نموده به آنها ادای احترام کند و در عین حال یک تقلید بی چون وچرا نباشد. فارگو، هاولی راه خود را در پیش گرفته، اما همچنان به همان مقدار شگفت انگیز است.

شخصیت هایی که بیلی باب تورونتون و مارتین فریمن نقش آنها را نوشته اند، عالی نوشته شده اند و صد البته بازی بی نقص این دو بازیگر ما را به یاد رابطه متیو مک کانهی و وودی هرلسون در سریال کارآگاه حقیقی می اندازد. همین طور اینکه این دو راهنمای ما در دنیای فارگو هستند، مخلوطی از اتفاقاتی خون آلود و بعلاوه حس شوخ طبعی که با یک داستان هوشمندانه ترکیب خوبی را دارند.

لستر نایگارد (با بازی مارتین فریمن)، مردی است که با برادرش به مشکل برخورده، به وسیله همسرش مسخره می گردد و به وسیله یک قلدر نیز تحدید می گردد. این مرد در این شرایط قرار گرفته است تا اینکه با لورن مالوو (با بازی بیلی باب تورونتون)، یک مجری نیمه وقت و یک قاتل تمام وقت است برخورد می نماید.

مالوو در کارش حرفه ایست، قربانی هایش افراد خاصی هستند. شخصیت مالی (با بازی الیسون تولمن) و گاس (با بازی کالین هنکس) به غیر از او در پی دو قاتل اجیرشده دیگر نیز هستند.

خشونت این فیلم زیاد است، ولی خشونت های این فیلم هم بر اثر تصادف اتفاق میافتند و هم بر اثر قصد و نیت قبلی. برای مثال، در یکی از صحنه های این زنجیره اتفاق خشونت باری به وسیله یک فرد خوش نیت که کنترل خود را از دست داده اتفاق میافتد؛ و بعد از اینکه این صحنه تمام می گردد، یک اتفاق عجیب میافتد، به شوخی بین کارکترهای اصلی رد و بدل می گردد.

در این سریال بعلاوه دو قهرمان وجود دارد، مالی و گاس که برای باز شدن فضای فیلم از فضای قبلی برای مدت زمانی کوتاه دلچسب هستند. مالی فردی جاه طلب است که حس جاه طلبی اش با وجود مردان کودن در اطراف او خنثی شده است. گاس نیز در کوشش است خودش را پس از اتفاق وحشت ناکی که برایش افتاده است، احیا کند.

با همه این صحبت ها، بازی تورونتون و فریمن عالی است. شما تورونتون را می بینید که از یک لبخند انسان محبت آمیز چطور به یک نگاه زهر آگین تبدیل می گردد، یا می بینید که چگونه فریمن می تواند ناامیدی، ترس و پشیمانی لستر را در یک لحظه نشان دهد.

فارگو بیش از 20 جایزه کسب کرد که مهم ترین آنها میتوان به:

  • جایزه اسکار برترین بازیگر نقش مکمل زن - فرانسیس مکدورمند
  • جایزه اسکار برای نوشتن فیلمنامه - جوئل و اتان کوئن
  • جایزه جشنواره فیلم کن برای برترین کارگردان - جوئل کوئن
  • منتقدان فیلم نیویورک جایزه حلقه برای برترین فیلم
  • انجمن نویسندگان امریکا جایزه برترین فیلمنامه نوشته شده به طور مستقیم برای صفحه نمایش

لوکیشن های فیلم

وقتی نام فیلم فارگو است همه فکر می نمایند که فیلم در شهر فارگو می گذرد اما برخلاف این تصور بیشتر فیلم در مینه سوتا، داکوتای شمالی، مینیا پولیس فیلم برداری شده که در ادامه کمی بیشتر با این شهرها آشنا خواهیم شد.

شهر فارگو

فارگو پرجمعیت ترین شهر استان داکوتای شمالی در آمریکا است و پانزده درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده است. در سال 2014 مجله فوربس این شهر را به عنوان چهارمین شهرستان آمریکا که بیشترین شتاب مالی را دارد معرفی نموده است.

مینه سوتا

استان مینه سوتا که در شمال کشور آمریکا قرار گرفته است با لقب 10 هزار دریاچه شناخته می گردد و بیست و یکمین استان پرجمعیت آمریکاست. بزرگترین شهر آن مینیاپولیس است و مرکز آن شهر سنت پل است.

داکوتای شمالی

در تاریخ 2 نوامبر 1889 به استان متحده پیوست، این استان هم مرز با استان ساسکاچوآن کانادا است و بیشتر رونق مالی آن برپایه محصولات دریایی و استخراج نفت راسخ است

نظر شما درباره این سریال چیست؟ آیا شما از هواداران آن بوده اید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان محترم وبلاگ ماریانا در میان بگذارید. بعلاوه شما می توانید تمام مقالات این بخش را در صفحه اختصاصی لوکیشن فیلم مشاهده کنید.

منبع: کجارو / moviehappens.com / en.wikipedia.org / imdb.com

به "لوکیشن فیلم: سریال فارگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکیشن فیلم: سریال فارگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید