چند راه چاره فوری و فوق العاده برای کاهش استرس

به گزارش وبلاگ ماریانا، برای کاهش استرس روزانه خود گریه کنید، بنویسید، نفس عمیق بکشید، ورزش کنید، آواز بخوانید، مثبت اندیش باشید و به جهان اطراف خود عشق بورزید.

چند راه چاره فوری و فوق العاده برای کاهش استرس

می دانیم که استرس کم ما را در حرکت به جلو کمک می کند اما استرس بیش از حد با دریافت آرامش و تمرکز ما را از حرکت باز می دارد و سلامتی جسمی و روحی را به مخاطره می اندازد. یاد دریافت مدیریت استرس و آگاهی از روش های کاهش استرس به ما کمک می کند تا بتوانیم در لحظات پر فشار زندگی را به خوبی از سر بگذرانیم. پیشنهادهایی که اینجا ارایه شده است به شما در کاهش هر چه بیشتر و سریع تر استرس شما کمک می کند.

راهکارهایی برای کاهش استرس

روانشناسان می گویند اگر نگرانی های خود را روی کاغذ بیاورید و آنها را بنویسید، می توانید بر اضطراب خود غلبه کنید. نوشتن اضطراب ها و نگرانی ها قبل از قرار دریافت در یک موقعیت تنش زا و استرس آور مثل شرکت در آزمون یا ارائه سخنرانی می تواند تا حد زیادی از استرس شما بکاهد و به شما امکان می دهد که ذهن خود را پاکسازی کرده و بتوانید بهتر روی کاری که در دست انجام دارید، تمرکز کنید.

نوشتن احساسات بر روی یک برگ کاغذ به شما این اجازه را خواهد تا به علت واقعی استرس و فشار روانی خود پی ببرید و علاوه بر کسب حس بهتر به استرس های خود سمت و سو بدهید. با نوشتن به عمق بیشتری از احساسات خود اشراف خواهیم داشت و راحت تر می توانیم به ریشه یابی مسائل بپردازیم. مهم نیست با چه ادبیاتی احساسات خود را می نویسید متن شما نیازمند ویرایش و پذیرش دیگران نیست بلکه متنی برای آرامش روان تان است.

تاثیر کشیدن نفس عمیق و آرام در کاهش استرس و بهبود شرایط روانی شما شگفت انگیز است. استرس و عصبانیت باعت کوتاه تر و تند شدن تنفس می شود، در صورتی که آرامش با نفس های عمیق و آرام همراه است، پس برای تغییر شرایط تنش خود، حالت نفس کشیدن خود را تغییر دهید.

یک آه بلند بکشید. حالا تصور کنید که شکم شما مکانی قدرتمند است. در حالی که تمرکز شما روی شکمتان است سعی کنید نفس عمیق بکشید. دم، احساس کنید که شکم و پهلوهایتان باد می شود. بازدم، احساس کنید که شکم و پهلوهای شما جمع می شود. این کار را 10 بار تکرار کنید و هر بار احساس آرامش بیشتری کنید.

بعضی اوقات دلمان می خواهد گریه کنیم، اما موقعیت مناسبی برای اینکار نیست و ممکن است وقتی که تنها می شویم دیگر حس اینکار رفته باشد. من به شدت شما را تشویق می کنم که فیلم یا صحنه ای را بینید که این حس را در شما مجددا زنده کند. وقتی سطح منگنزتان بالا است باعث اضطراب، عصبانیت، تحریک پذیری و پرخاشگری می شود. وقتی که گریه می کنید، سطح منگنز بدنتان را پایین می آورید و خلق و خویتان بهتر می شود و استرس تان کاهش می یابد.

یکی از تکنیک هایی که به کاهش استرس کمک می کند این است که وانمود کنید ذهنتان ترمینال و افکار شما اتوبوس هایی هستند با تابلویی به مقصد مشخص. حال آیا واقعا می خواهید افکار و احساستان به جایی که اتوبوس در حال رفتن است برود؟ اگر نه فقط اتوبوس را تماشا کنید تا دور شود.

تحقیقات نشان می دهند که شما می توانید کلیه احساسات و افکار منفی خود مثل، عذاب وجدان، شک بعد از تصمیم گیری و احساس گناه و همین طور استرس را به وسیله دوش دریافت و یا حمام کردن از بین ببرید. محققان هشدار داده اند که شستشو و دوش دریافت می تواند تاثیرات احساسات مثبت را نیز کاهش دهد.

موسیقی به دلیل تاثیری که بر احساسات فرد می گذارد راه مناسبی برای کاهش استرس است تحقیقات نشان می دهند که گوش دادن موسیقی باعث کاهش میزان هورمون های استرس زا در بدن می شود. موسیقی می تواند ضربان قلب را کاهش و روح را تسلی دهد.

بهترین موسیقی برای رسیدن به آرامش موسیقی کلاسیک است ولی هیچ محدودیتی برای سبک موسیقی وجود ندارد. مساله مهم حس آرامشی است که از گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تان کسب می کنید. آواز خواندن نیز به شما در کاهش استرس بسیار کمک می کند.

فعالیت فیزیکی یکی از راه های موثر برای کاهش فشار روانی می باشد. پیاده روی در سلامت جسم و روان تاثیر زیادی دارد و امروزه بسکمک از آن به عنوان ارزان ترین و ساده ترین راه رسیدن به آرامش روانی یاد می کنند. وقتی روز پر تنشی را پشت سر گذاشته باشید بهترین راه برای بازگشت به آرامش یک پیاده روی ساده است. فعالیت های بدنی به خصوص پیاده روی و دویدن باعث افزایش امواج آلفا در مغز شده و به فرد حس بهتری می دهند. از همین حالا برای برای ورزش کردن خود برنامه ریزی کنید.

تمرکز روی اشیا اطرافتان تمرین خوبی برای از بین بردن استرس است. اگر خارج از منزل هستید، از رنگ و بوی گل ها لذت ببرید، به صدای آواز پرندگان گوش کنید و یا به یک درخت با دقت نگاه کنید. در فروشگاه ها به جزییات یک لباس در پشت ویترین دقت کنید، زیور آلات را خوب نگاه کنید و روی چگونگی ساخت آن تمرکز کنید. با انجام این کارها به راحتی می توانید استرس را از خود دور کنید. زندگی کردن در زمان حال می تواند کمک زیادی به کم شدن نگرانی های شما بکند و آرامش بیشتری به شما بدهد.

استرس باعث می شود فرد احساس درماندگی بکند و حس خوبی نسبت به خود نداشته باشد. پیش از به وجود آمدن این حس بد سعی کنید با انجام یک کار مفید یا فکر کردن به چیزهای خوب از وقوع آن جلوگیری کنید. همیشه سعی کنید دید مثبتی به حوادث و اتفاقات پیرامون خود داشته باشید. به جای فکر کردن در مورد معایب خود و اتفاقات اطراف سعی کنید نیمه پر لیوان را دیده و مثبت اندیش باشید.

یکی از راه های کاهش استرس و داشتن آرامش بغل کردن بچه ها، حیوانات خانگی و یا گاهی بغل کردن یکی از دوستان و یا افراد خانواده است. وقتی با دوست خود راجع به مسائل خوب صحبت می کنید، در واقع استرس خود را کم می کنید.

متخصصان می گویند روابط اجتماعی به مغز شما کمک می کند بهتر فکر کند و شما را تشویق کند که برای مسایلی که قبلا حل آنها غیر ممکن می نمود، راهکار مناسب پیدا کنید. مطالعات نشان داده روابط فیزیکی مثل نوازش یا بغل کردن به کاهش فشار خون و استرس کمک می کند. پس به دیگران عشق بورزید.

منبع: setare.com

به "چند راه چاره فوری و فوق العاده برای کاهش استرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند راه چاره فوری و فوق العاده برای کاهش استرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید