صنایع دستی

ثبت بیش از 2 میلیون نفر، شب اقامت در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از ثبت حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر شب اقامت نوروزی در استان اطلاع داد.

1 فروردین 1403

آقای وزیر! آمارهای حوزه گردشگری را دریابید

در شرایطی که این روزها موضوع گردشگری به موضوع مهمی برای رهایی کشور از اقتصاد نفتی مطرح شده، اما هیچ آماری از نقاط ضعف و قوت این حوزه در دسترس نیست و تعیین نیست چه زمانی تدوین می گردد.

3 آذر 1402

جاذبه های گردشگری امارات ، آنچه در این کشور عربی باید ببینید

امارات، در سال های اخیر با سرعت چشمگیری پیشرفت داشته است. جاذبه های گردشگری امارات از جمله بناهای تاریخی مانند برج خلیفه سر به فلک کشیده دبی و مسجد مدرن شیخ زاید ابوظبی، این کشور را به عنوان یک مقصد لوکس و مدرن توصیف می نماید. حتی اگر بازدیدی سطحی از این...

5 بهمن 1401

غار علیصدر ، گشت و گذار در بزرگ ترین غار دنیا

اگر بخواهیم ده تا از دیدنی های ایران را نام ببریم، بی تردید غار علیصدر همدان جزو پنج تای اول است. اصولا نام همدان با نام این غار گره خورده است. این غار نه تنها یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی ایران به شمار میرود، یکی از شگفتی های طبیعی دنیا هم محسوب می گردد...

12 مرداد 1401

نخستین نکوداشت مفاخر میراث فرهنگی کشور برگزار می گردد

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، نخستین نکوداشت مفاخر میراث فرهنگی کشور برگزار می گردد.

1 مرداد 1401

دبیرخانه دائمی جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر راه اندازی شد

ایرنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، دبیرخانه دائمی جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر راه اندازی شد.

1 تیر 1401

راهنمای خرید در لیون فرانسه

لیون، یکی از توریستی ترین شهرهای فرانسه، فرصت های زیادی برای خرید کردن دارد؛ از بازارچه های محلی گرفته تا بزرگ ترین مراکز خرید و بوتیک های مستقل در خیابان های قدیمی سنگ فرش شده.

26 خرداد 1401

ثبت شهر و روستاهای صنایع دستی تاثیر فراوانی در شناخت آنها در سطح دنیا دارد

ایلنا/ براساس اخبار واصله، ثبت شهر و روستاهای صنایع دستی تاثیر فراوانی در شناخت آنها در سطح دنیا دارد.

19 خرداد 1401

برگزاری هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان از ششم تا دهم تیر ماه

با توجه برگزاری هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان از ششم تا دهم تیر ماه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به باکو و گنجه سفر می نماید.

10 خرداد 1401

لغو ممنوعیت سفر گردشگران ایرانی به ترکیه

با لغو ممنوعیت سفر گردشگران به ترکیه و برگزاری تورهای ترکیه،همه چیز به حالت قبل بازگشت.تورهای گردشگری ترکیه بعد از 28 روز از ممنوعیت برگزاری به وسیله سازمان میراث فرهنگی و اعتراض متعدد آژانس های مسافرتی در ایران دوباره با اعلام سخنگوی وزارت خارجه از...

8 خرداد 1401

جاذبه های گردشگری ایران با فناوری های نوین معرفی گردد

وزیر میراث فرهنگی گفت: باید با روش های ابداعی و بهره برداری از ظرفیت های #فناوری های نوین، راستا اثربخش و متفاوتی را در معرفی جاذبه های #گردشگری ایران ارائه گردد.

14 اردیبهشت 1401

ابلاغ حریم و ضوابط حفاظتی 11 اثر تاریخی به استاندار خراسان جنوبی

وزیر میراث فرهنگی در نامه ای نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری چهار اثر ملی #فرهنگی - #تاریخی را به استاندار خراسان جنوبی ابلاغ کرد.

1 اردیبهشت 1401

100 اقامتگاه بومگردی در آذربایجان غربی مجوز گرفتند

150 درخواست احداث اقامتگاه بوم گردی به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی تحویل داده شده بود که 100 واحد آن مجوز احداث گرفت.

19 فروردین 1401

12 اثر ناملموس استان بوشهر در لیست ملی به ثبت رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: 12 اثر فرهنگی، تاریخی و طبیعی این استان در لیست ملی به ثبت رسید.

31 مرداد 1400

پته کرمان، گنجی از رنج ها در تار و پودی از عشق

پته دوزی ساخته ای است رنگارنگ به دست هنرمندان کرمان، نوعی سوزن دوزی اصیل و سنتی است که تمام یا بخشی از پارچه با کوک بخیه و نخ های رنگین پوشیده می شود. به پارچه ای که روی آن دوخت انجام می شود عریض می گویند که جنس آن پشمی ضخیم است و نخ های رنگارنگ هم ریس نام...

24 فروردین 1400

گردشگری روستایی مردمی ترین شکل گردشگری

صنعت گردشگری در حال حاضر به اندازه ای در توسعه همه جانبه کشورها اهمیت دارد که اقتصاددانان، آن را صادرات نامرئی می نامند، و یکی از عظیم ترین صنایع دنیا امروز محسوب می گردد.

10 شهریور 1399

خبرنگاران نخستین آژانس مسافرتی و گردشگری شهر نقنه بهره برداری شد

شهرکرد- خبرنگاران- سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری از شروع به کار نخستین آژانس مسافرتی و گردشگری شهر نقنه شهرستان بروجن اطلاع داد.

29 مرداد 1399

20 اردیبهشت روز خرم آباد؛ شهر هزار چشمه

خبرنگاران/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: 20 اردیبهشت به عنوان روز خرم آباد نامگذاری شده، دیاری که وجود چشمه ها و سراب های زیبا آن را به شهر هزار چشمه شهره نموده است.

16 تیر 1399

425 فقره مجوز صنایع دستی در استان سمنان صادر شده است

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: 425 فقره مجوز صنایع دستی در استان سمنان صادر شده است.

5 اردیبهشت 1399

خبرنگاران 12 محوطه تاریخی در آذربایجان غربی تعیین حریم می گردد

مهاباد- خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: عملیات مشخص عرصه و حریم 12 محوطه تاریخی این استان برای جلوگیری از تخریب در دست انجام است.

30 فروردین 1399
تعداد: (25)